ارسال به دیگران پرینت

طلا در حال تلاش برای حرکت صعودی جدید است

خوش‌بینی‌ها در زمینه بازار طلا کاهش یافت

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، اظهارات تند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، آینده طلا را با نگرانی‌هایی همراه کرد.

خوش‌بینی‌ها در زمینه بازار طلا کاهش یافت

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، اظهارات تند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، آینده طلا را با نگرانی‌هایی همراه کرد.

آخرین نظرسنجی نشانگر آن است که تحلیل‌گران اقتصادی پیش‌بینی روشنی از آینده کوتاه‌مدت بازار طلا ندارند.به نظر می‌رسد قیمت ها سطوح حمایتی بحرانی را حفظ می کنند و زیر 1800 دلار در هر اونس باقی می مانند. تحلیلگران وال استریت برای دومین هفته متوالی در چشم انداز کوتاه مدت قیمت طلا در یک رابطه سه جانبه گیر کرده اند و هیچ یک از سناریوها برتری چندانی بر دیگری ندارد.

 تحلیلگران بازار خاطرنشان می کنند که طلا در حال تلاش برای حرکت صعودی جدید است. با این حال آنها بر این باورند که افزایش هراس از تورم با پیش‌بینی‌ها در زمینه اقدامات فدرال رزرو در تسریع سیاست های پولی تا حدودی خنثی شده است.

بازار طلا حتی پس از آمار پایین‌تر از حدانتظار درباره میزان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا، نیز نتوانست روند صعودی پایداری داشته باشد. روز جمعه، وزارت کار آمریکا با انتشار آمار ناامیدکننده‌ای اعلام کرد که در ماه نوامبر تنها 210هزار شغل ایجاد شده است، این آمار با پیش‌بینی تولید 550هزار شغل در این ماه فاصله زیادی داشت.

با این حال، برخی از اقتصاددانان گفته‌اند که اگرچه آمار منتشرشده در زمینه اشتغال ناامیدکننده است، اما آنقدر ضعیف نیست که فدرال رزرو را از افزایش سرعت کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه بازدارد.

photo_2021-12-04_11-57-03

 
 

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، 4 نفر یا 27 درصد روند قیمت طلا را صعودی پیش بین کرده‌اند. این دراحلی است که 10 تحلیلگر باقی مانده هر کدام با 5 رای به سناریوهای نزولی و نوسان اندک بازار رای داده‌اند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی، 984 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 501 نفر معادل 51 درصد به روند بازار طلا در هفته آتی را صعودی ارزیابی می‌کنند.  32 درصد روند را نزولی و 17 درصد نوسانات بازار را جزئی پیش‌بینی می‌کنند.

خوش‌بینی‌ها در زمینه بازار طلا نسبت به نظرسنجی قبلی کاهش یافته است. این تغییر در حالی رخ می دهد که قیمت طلا به نظر می رسد سومین هفته خود را در محدوده منفی به پایان برساند. هر اونس طلا آخرین بار با 0.6 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته، 1777.10 دلار معامله شد.

 

 

اطلاعیه‌ای از اتاق اصناف ایران

برای خرید طلا و جواهر در ایران باید مالیات پرداخت کنید

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین در رابطه با قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد که با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین از مشتریان دریافت شود.


 برای خرید طلا و جواهر در ایران باید مالیات پرداخت کنید
 

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین در رابطه با قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد که با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین از مشتریان دریافت شود.

 

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به اطلاع عموم واحدهای صنفی فعال در حوزه طلا، جواهر و پلاتین و مشتریان اعلام کرد:

سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه‌ای به اصناف، از واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین فروش خواسته تا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.

 

بر اساس این ابلاغیه، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ از سوی سازمان امور مالیاتی کشور لازم‌الاجرا اعلام شده و با توجه به جزء ۲ بند «ب» ماده (۲۶) این قانون در خصوص عرضه‌کنندگان کالا و خدمات طلا، جواهر و پلاتین مقرر است “اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ  ۹ درصد خواهد بود.»

 

بدیهی است پرداخت این وجه مربوط به مشتری خواهد بود.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه