ارسال به دیگران پرینت

آیا سویه اُمیکرون کرونا خطرناک است؟

«سومیا سوامیناتان»، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد: "نسبت به سویه اُمیکرون کرونا وحشت نکنید، زیرا شواهد اولیه نشان می‌دهد بسیاری از موارد ابتلا، خفیف یا بدون علامت هستند."


آیا سویه اُمیکرون کرونا خطرناک است؟

به نقل از نیویورک پست، در حالی که به نظر می‌رسد سویه اُمیکرون ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است، سومیا سوامیناتان گفت هنوز دلیلی وجود ندارد که باور کنیم واکسن‌های موجود برای مبارزه با سویه جدید باید اصلاح شوند.

سوامیناتان در کنفرانسی گفت: "ما باید آماده و محتاط باشیم، نه وحشت زده، زیرا در وضعیت متفاوتی نسبت به یک سال پیش هستیم. "

اظهارات او پس از آن بیان شد که یکی از نمایندگان آژانس بهداشت جهانی در اوایل این هفته به رویترز گفت که اکثر موارد اولیه اُمیکرون "خفیف" بودند. این نماینده اضافه کرد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که واکسن‌های فعلی در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این سویه نسبت به سایر واکسن‌ها موثرتر باشد.

آیا باید از  سویه اُمیکرون کرونا بترسیم؟

به گفته یک مقام ارشد بهداشتی کشور، در بوتسوانا، جایی که برخی از اولین موارد شناخته شده اسمیکرون ظاهر شد، ۱۶ مورد از ۱۹ مورد تایید شده این کشور بدون علامت بودند.

به گفته دانشمندان، با این حال، در هفته‌های اخیر، بستری شدن ناشی از سویه اُمیکرون در بیمارستان‌های استان گوتنگ در آفریقای جنوبی به سرعت افزایش یافته است که نشانه‌ای از این است که تحقیقات بیشتری برای تعیین شدت موارد، مورد نیاز است.

روز جمعه، آوامیناتان همچنین به داده‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد موارد اُمیکرون، روزانه در آفریقای جنوبی دو برابر می‌شود در همین حال، زیمبابوه ۵۰ مورد، کانادا ۱۱ مورد، و ایالات متحده ۱۰ مورد را تایید کرده است.

مایک رایان، مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت، روز جمعه در یک رویداد مطبوعاتی گفت: "ما باید بر روی واکسینه کردن افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند تمرکز کنیم. "

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه