ارسال به دیگران پرینت

مشهد

مانتو پلنگی و چریکی ممنوع شد

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: ضوابط اجرایی و الزام‌آور جدیدی برای فعالیت اتحادیه‌های صنف بانوان آرایشگر و پوشاک این کلانشهر تعیین شده است که همه ملزم به رعایت آن هستند. از جمله این ضوابط ممنوعیت مانتو پلنگی و چریکی است.

مانتو پلنگی و چریکی ممنوع شد

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: ضوابط اجرایی و الزام‌آور جدیدی برای فعالیت اتحادیه‌های صنف بانوان آرایشگر و پوشاک این کلانشهر تعیین شده است که همه ملزم به رعایت آن هستند.از جمله این ضوابط ممنوعیت مانتو پلنگی و چریکی است.

محمود بنانژاد افزود: پس از بررسی و برگزاری جلسات تخصصی کارشناسی و هم اندیشی دستگاههای مختلف اجرایی و قضایی از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی، سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ اتحادیه پوشاک و تشکل های مردمی، ضوابط اجرایی و الزام آور ۲ اتحادیه صنف پوشاک و بانوان آرایشگر مشهد در کمیسیون نظارت تصویب شد که به تایید مقام قضایی نیز رسیده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد پوستر و بنرهای مربوط به اعلام ضوابط جدید به طور گسترده توسط اتحادیه های مزبور چاپ و در واحدهای صنفی مورد نظر در معرض دید عموم قرار گرفته و توسط مدیران واحدهای صنفی نیز به صورت جدی اجرا شود.

 

رییس اتاق اصناف مشهد به شرح برخی از ضوابط مزبور در آرایشگاه های زنانه پرداخت و گفت: از جمله این ضوابط غیرمجاز بودن تردد آقایان با هر عنوانی در محل واحد صنفی، ممنوعیت فعالیت واحد صنفی تحت عنوان فالگیری و رمالی و طالع بینی و غیره، استفاده از هرگونه پوشش غیرمتعارف و منافی عفت عمومی در محل کار، پخش موسیقی غیرمجاز در محل واحد صنفی، نصب هرگونه دوربین و وسایل تصویربرداری در داخل محیط کار است.

بنانژاد، انتشار تصاویر مشتریان و هرگونه تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی و حقیقی، استفاده از مجلات و تصاویر مستهجن، برگزاری هرگونه کارگاه آموزشی در محل واحد صنفی و اعزام نیرو به خارج از کشور برای آموزش، رعایت موازین شرعی و قانونی و پرهیز از تداخل در امور پزشکی نظیر ممنوعیت کاشت ناخن، اپیلاسیون محرمه، تاتوی نقاط محرمه یا نامتعارف، کاشت مژه، سولاریوم، پلکسر، پرسینگ، بوتاکس، تزریق ژل، ماساژ درمانی، استفاده از لیزر، فروش و تجویز قرص های مکمل، خال‌برداری، کاهش وزن، کربوکسی تراپی را از دیگر ضوابطی برشمرد که رعایت آنها در آرایشگاه های زنانه الزامی است.

وی ادامه داد: ممنوعیت تولید و توزیع هرگونه البسه منقوش به تصاویر مبتذل و نامتعارف و نیمه عریان یا داشتن عبارات و نشانه های حاوی معانی خلاف عفت یا نظم عمومی یا تداعی کننده جریانات سیاسی و تاریخی یا خرافی، مانتوهای بسیار کوتاه، جلوباز، شیشه ای، طرح چریک و پلنگی، لباس های زاپ، شلوار ساق کوتاه ؛ پخش موسیقی غیرمجاز یا مجاز باکلام، در معرض دید قرار دادن هرگونه البسه زیر در ویترین بیرونی، استفاده از مانکن با پوشش های غیرمتعارف و دارای وهن شرعی از جمله برخی ضوابط الزامی برای فروشندگان پوشاک در مشهد است.

رییس اتاق اصناف مشهد، ممنوعیت استفاده از مانکن های ملبوس به لباسهای زنانه در درون واحدهای صنفی، استفاده متصدیان یا مدیران یا شاغلان اماکن عمومی و واحدهای صنفی از کراوات یا پاپیون و همچنین در معرض دید گذاشتن آنها در ویترین، اختلاط با نامحرم و مراوده خارج از عرف و شرع توسط فرد صنفی و کارکنان حاضر در واحد صنفی را از جمله برخی ضوابطی برشمرد که رعایت آن توسط فروشندگان پوشاک الزامی است.

 

استفاده از مانتو چهارخانه در مشهد ممنوع شد؟

فروش و استفاده از برخی مانتوها در شهر مشهد ممنوع و اعلام شده که با متخلفان برخورد می شود.

استفاده از مانتو چهارخانه در مشهد ممنوع شد؟
 

فروش و استفاده از برخی مانتوها در شهر مشهد ممنوع و اعلام شده که با متخلفان برخورد می شود.

 

صفحه مجازی اتحادیه پوشاک مشهد در پیامی نوشت:

"اطلاعیه مهم

 

بنا به دستور اداره محترم اماکن فروش هرگونه مانتو با طرح های فوق ممنوع بوده و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد."

 

این پیام که در فضای مجازی این اتحادیه منتشر شده تاکنون موج واکنش های گسترده به ویژه بانوان را در پی داشته است.

 

 

منبع : حادثه 24
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      لباس زیر چهارخونه یا پلنگی چی اونم ممنوع شده خواهشا اطلاع رسانی کنید مبادا که مردم دچار خطای فاحش شوند و کیان کشور خدشه دار شود

    • حسین ارسالی در

      مشهد والرضا شده مشهدو الهدا...هنوز اولشه دولت ريیسی که میگفتن همینه ...

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه