ارسال به دیگران پرینت

تیم‌های استقلال و پرسپولیس

امان از دربی‌های خواب‌آور و تماشاگران سفارشی!

هر چه قدمت دربی بیشتر می‌شود کیفیت آن رو به کاهش می‌رود.

امان از دربی‌های خواب‌آور و تماشاگران سفارشی!

 دربی  همواره برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از حساسیت بالایی برخوردار است. در  میان بازیکنان و پیشکسوتان ضرب المثلی رایج است که می‌گویند «همه بازی‌ها را بِباز اما دربی را نَباز». با این وجود از زمان رواج فضای مجازی و واکنش‌های هواداری در این فضا، همواره اعضای سرخابی‌ها نیم نگاهی هم به این فضا داشته‌اند.

با این اوصاف سرمربیان جوان استقلال و پرسپولیس همواره احتیاط تاکتیکی در  دربی  را در دستور کار قرار داده‌اند تا پایگاه طرفدارای خود را از دست ندهند. در این شرایط کیفیت بازی‌های استقلال و پرسپولیس کاهش چشمگیری داشته است و شاهد دربی‌های خواب‌آور بوده‌ایم.

از زمان شیوع کرونا، نبود هواداران در ورزشگاه، فضای  دربی‌ها  را سرد و سردتر کرده است. هر چند در همین فضا، بعضی هواداران سفارشی مجوز ورود به ورزشگاه آزادی را کسب و دربی را از نزدیک تماشا کردند! اما سفارشی‌های شیک‌پوش در سکوت آزادی  بیشتر به دنبال ثبت عکس یادگاری هستند تا لاکچری بودنشان را به رخ بکشند. بنابراین این هواداران VIP تاثیری در جو بازی ندارند.

 در آخرین  دربی که به بهانه  جام حذفی برگزار شد آنقدر بازی ترسو و بی کیفیت بود که واقعاً تماشاگران می‌توانستند کم خوابی خود را جبران و در تمام طول بازی به کارهای عقب افتاده زندگی بپردازند. در پایان هم شانس یار بود که دیدار در جام حذفی برگزار می‌شد و یک تیم ناچار به پیروزی بود. وگرنه در جریان 90 دقیقه شانس ثبت گل اصلاً وجود نداشت!

هواداران

در فصل جاری لیگ برتر هر 2 تیم با چالش‌های زیادی روبرو هستند. پرسپولیس بعد از شکست مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا با شوک روحی عظیمی روبرو شد و به سختی توانست روی غلطک بازگردد. در این میان پنجره بسته و مشکلات مدیریتی سرخ‌پوشان هم کار را سخت‌تر کرد.

از آن طرف مجیدی و استقلال برای قهرمانی تحت فشار هستند. آبی‌پوشان در این سال‌ها فقط شاهد قهرمانی رقیب سنتی بوده‌اند. با این شرایط بعید نیست که دو سرمربی از میان بد و بدتر( بخوانید تساوی و شکست)، بد را انتخاب کنند. غافل از آن که هواداران به امید تماشای بازی زیبا مقابل گیرنده‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند تا مشکلات اقتصادی و سختی زندگی را فراموش کنند. تلخ آن که برگزاری دربی کم کیفیت بیشتر هواداران را به فکر زندگی فرو می‌برد و داغ دل‌شان را تازه می‌کند. در پایان باید گفت: امان از دربی‌های خواب‌آور... 

 
 
 
منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      نا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه