ارسال به دیگران پرینت

تعویق تصمیم‌گیری درباره پذیرش نماینده طالبان در سازمان ملل

طالبان سهیل شاهین سخنگوی خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده بود.

رئیس کمیته اعتبارنامه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم‌گیری در مورد پذیرش طالبان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل به تعویق افتاده است.

آنا کارین انستروم، سفیر سوئد در سازمان ملل متحد، همچنین گفت که علاوه بر افغانستان تصمیم گیری در خصوص میانمار نیز به زمان دیگری موکول شده است.

با توجه به این تصمیم کمیته اعتبارنامه سازمان ملل متحد، فعلا به نمایندگان طالبان و نظامیان میانمار اجازه حضور در سازمان ملل داده نشده است.

پذیرش طالبان و نظامیان میانمار در سازمان ملل به نوعی به رسمیت شناختن حکومت‌های این کشورها خواهد بود.

رئیس کمیته اعتبارنامه سازمان ملل متحد با این حال در خصوص وضعیت سفرای حکومت‌های قبلی افغانستان و میانمار در سازمان ملل ابراز نظر نکرد.

سفیر سوئد به همراه هشت عضو دیگر این کمیته ۹ نفره ا از جمله سفرای آمریکا، روسیه و چین، چهارشنبه نشستی در مقر سازمان ملل متحد برای بررسی اعتبارنامه همه ۱۹۳ عضو این سازمان برگزار کردند.

طالبان نتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ۲۰ سپتامبر در خواست طالبان را برای حضور در سازمان ملل دریافت کرده بود.

طالبان در این نامه سهیل شاهین سخنگوی خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده بود.

گروه طالبان در مرداد ماه سال جاری توانست به سرعت تمامی ولایت های افغانستان را تصرف کند. نیروهای این گروه همزمان فرار محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری وقت افغانستان در ۲۴ مردادماه وارد کابل شدند.

به رغم این که بیش از دو ماه از استقرار حکومت طالبان بر افغانستان می‌گذارد٬ هنوز هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نشناخته است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه