ارسال به دیگران پرینت

یک منبع دیپلماتیک آگاه خبر داد؛

موافقت سفرای اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه بلاروس

بر اساس اعلام یک منبع دیپلماتیک آگاه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه کشور بلاروس به توافق رسیده اند.

موافقت سفرای اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه بلاروس

 یک منبع دیپلماتیک آگاه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال بسته پنجم تحریم‌ ها علیه مقامات بلاروس موافقت کرده اند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، سفرای اتحادیه اروپا در نشست امروز خود با بسته پنجم تحریم‌ ها که شامل حدود ۲۵ شخص و نهاد در بلاروس می‌شود، موافقت کرده اند.

این در حالیست که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس پیشتر به اتحادیه اروپا در خصوص اعمال تحریم‌ های جدید علیه کشورش هشدار داده بود.

رئیس جمهور بلاروس دوشنبه نیز در سخنانی گفت که بر این باور است که غرب از مسئله پناهجویان در مرز بلاروس به عنوان ابزاری برای منحرف کردن توجه ارتش بلاروس در صورت درگیری اوکراین با روسیه استفاده می کند.

وی در کنفرانسی امنیتی در وزارت دفاع این کشور در این باره گفت: آنها به خوبی می دانند که اگر اوکراین تلاش کند تا درگیری با روسیه را آغاز کند، بلاروس مانند یک تماشاگر، بیکار نخواهد ماند. به همین دلیل، توجه ارتش بلاروس باید منحرف شود و در مرزهای غربی تحت فشار قرار گیرد. ظاهرا، غرب از اینکه جریان مهاجران ما کاهش یافته، عصبی است. آنها از این افراد (همانطور که قبلا دیدیم) استفاده کرده بودند تا به مشکلات داخلی خود رسیدگی کنند و ما را گوش به زنگ نگه دارند.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که اتحادیه اروپا و لهستان دولت مینسک را متهم کرده اند که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزار جنگ ترکیبی (هیبریدی) استفاده می‌کند و از طریق خطوط هوایی آنها را به بلاروس منتقل و سپس راهی مرز لهستان، لیتوانی و لتونی می‌کند تا از آنجا راهی اروپای غربی شوند.

مینسک اتهامات فوق را به شدت رد و اعلام کرده است که به خاطر تحریم های اعمال شده علیه بلاروس، توانایی مدیریت پناهجویان را ندارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه