ارسال به دیگران پرینت

مصرف سبزیجات:

صف کردن شکم با این روش های ساده

وقتی به مساله اصلاح عادت‌های غذایی می‌رسیم، لاغری فقط بخشی از این پازل بزرگ برای بسیاری از افراد است. هدف خیلی‌ها از انتخاب الگوهای جدید برای برنامه غذایی روزانه، فقط یک چیز است؛ داشتن شکمی تخت و صاف.

صف کردن شکم با این روش های ساده

بسیاری از افراد پس از مدتی متوجه می‌شوند که همه رژیم‌های کاهش وزن دارای اثربخشی چشمگیر و خاصی برای لاغرسازی بخش‌های میانی بدن نیستند و درنتیجه نمی‌توانند برای داشتن شکمی تخت و صاف موثر باشند. 

به‌گفته متخصصان تغذیه، اگر می‌خواهید قسمت میانی بدن را بدون محروم‌سازی خودتان از تغذیه سالم یا رژیم‌های غیراستاندارد لاغر کنید باید عادت‌های غذایی زیر را جدی بگیرید که همگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند به تخت کردن شکم شما کمک کنند. 

1. آب مصرفی روزانه تان را افزایش دهید

احتمالا خودتان هم می‌دانید که نوشیدن آب کافی در طول روز برای سلامت عمومی بدن مفید است. اما متخصصان تغذیه می‌گویند که اگر واقعا می‌خواهید شکم صاف و تختی داشته باشید، نوشیدن آب کافی در طول روز به یک ضرورت مهم تبدیل می‌شود. به‌گفته متخصصان تغذیه، نوشیدن آب کافی در طول روز نه‌تنها آبرسانی، سم‌زدایی و تقویت انرژی را برای بدن انجام می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند که به‌طور طبیعی مصرف نوشابه‌های شیرین و گازدار و دیگر نوشیدنی‌های شیرین را کاهش بدهید. 

 

صف کردن شکم با این روش های ساده

2. از منابع پروتئینی باکیفیت استفاده کنید 

افزایش استفاده از منابع پروتئینی باکیفیت فوایدی فراتر از سیری طولانی‌مدت دارد. درواقع این الگوی تغذیه‌ای با کاهش میزان مواد غذایی ناسالم در رژیم غذایی همراه است و درنتیجه در شکل‌گیری شکم تخت و صاف به شما کمک می‌کند. متخصصان معمولا به افراد سالم توصیه می‌کنند که روزانه به‌ازای هر نیم کیلوگرم از وزن‌شان، یک گرم پروتئین باکیفیت مصرف کنند. این مقدار باید از طریق وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های سالم به بدن برسد. دریافت پروتئین کافی به‌طور طبیعی به پایدارسازی سطح قند خون و انسولین کمک می‌کند، درحالی که هوس‌های غذایی برای مصرف غذاهای فراوری‌شده را هم کاهش می‌دهد. 

3. مصرف سبزیجات را افزایش دهید 

شاید به نظر خودتان در مصرف سبزیجات کوتاهی نمی‌کنید، اما متخصصان تغذیه می‌گویند که اگر واقعا می‌خواهید شکم تخت و صافی داشته باشید، باید مصرف سبزیجات روزانه را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. بیشتر متخصصان تغذیه به افراد سالم توصیه می‌کنند که روزانه بین 5 تا 7 لیوان از سبزیجات غیرنشاسته‌ای استفاده کنند. این حجم از سبزیجات روزانه می‌تواند مقادیر خوبی از ویتامین‌ها، املاح و مواد مغذی گیاهی را به بدن برساند. فیبرهای موجود در سبزیجات غیرنشاسته‌ای هم خاصیت ضدگرسنگی دارند و به متعادل‌سازی هورمون‌ها و تنظیم اشتها کمک می‌کنند. 

4. آهسته‌تر غذا بخورید 

درحالی که دغدغه‌های شغلی و ذهنی می‌توانند کاری کنند که با سرعت زیادی غذا بخورید بدون اینکه خودتان متوجه باشید، اما جلوگیری از این اختلال برای داشتن شکم صاف و تخت ضرروی است. به‌گفته متخصصان تغذیه، نفخ شدید معمولا دو دلیل عمده دارد؛ بلعیدن هوا و مصرف کربوهیدرات‌ها. غذا خوردن سریع می‌تواند کاری کند که هوای بیشتری نسبت به حالت عادی وارد دستگاه گوارش شود و درنتیجه نفخ بیشتری شکل بگیرد. 

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه