ارسال به دیگران پرینت

قیمت سکه و طلا | سکه و طلا

نرخ سکه وطلا

اعلام قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 10آذر 1400

نرخ سکه وطلا

 به نقل از اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزادقیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ آذر با ۸,۳۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۵۹,۴۰۰ معامله شد .قیمت طلا مثقال ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ آذر با ۳۲,۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۴۵۴,۰۰۰ معامله شد.

قیمت سکه نیز در بازار امروز بصورت زیر است:

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ آذر با ۶۴,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲,۶۲۰,۰۰۰ معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ آذر با ۵۰,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۲,۴۰۱,۰۰۰ معامله شد.

قیمت نیم سکه در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ آذر با ۳۳,۰۰۰ تومان افزایش، ۶,۵۸۳,۰۰۰ معامله شد.

قیمت ربع سکه در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۰ آذر با ۱۲,۰۰۰ تومان افزایش، ۳,۸۱۲,۰۰۰ معامله شد.

 

تاثیر برجام بر بازار طلا، سکه و ارز

قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات نقدی روز گذشته با ۲۹ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شد. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که طرف های مذاکره کننده برجام در وین در حال گفتگو بودند.

تاثیر برجام  بر بازار طلا، سکه و ارز
 

قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات نقدی روز گذشته با ۲۹ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شد. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که طرف‌های مذاکره‌کننده برجام در وین در حال گفتگو بودند.

 

 

بعد از اولین روز مذاکره زلزله ای کم ریشتر در بازار ارز تهران اتفاق افتاد و پس لرزه های آن در بازار ارز  سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ نمایان شد.

 

 

 

قیمت دلار  در بازار ارز با افت ۴۳۰ تومانی بر روی ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. دلار در روند بازار ارز برای ساعاتی مرز ۲۹ هزار تومان  را  هم از دست داد  اما با مقاومت توانست بار دیگر  به بالای ۲۹ هزار تومان برسد. قیمت دلار در ساعت ۱۷:۳۷ دقیقه به وقت تهران با ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

 

 

قیمت درهم روز گذشته وارد کانال ۸ هزار تومان شد و با ۸ هزار ۵۰ تومان معامله شد. قیمت درهم در ابتدای معاملات این کانال  را از دست داد و با ۹۰ تومان کاهش با قیمت ۷ هزار و ۹۶۰ تومان خرید و فروش شد. 

 

 

قیمت درهم در ادامه بار دیگر ریزش کرد و با ۷ هزار و ۹۲۰ تومان  خرید و فروش شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۹ هزارو ۹۰ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  ۱۱۰ تومان پایین تر بود. 

 

 

 

 

با وجود کاهش عرضه در بازار متشکل روند صعودی قیمت دلار متوقف شد، شاید ظرفیت رشد قیمت دلار فعلا تکمیل شده است و قیمت دلار انتظار اخباری مهم از مذاکرات احیای برجام را می‌کشد. هر چند در معاملات شبانگاهی قیمت دلار مقداری از کاهش روز را پس گرفت.

 

قیمت دلار آمریکا معاملات را با افت 360 تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 29 هزار و 140 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز 29 هزار و 110 تومان بود. همراه با افت قیمت دلار، قیمت درهم نیز کاهش یافت. قیمت درهم عصر امروز 130 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و روی 7 هزار و 920 تومان قرار داشت.

 

photo_2021-11-30_16-17-11

 
 

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

روند قیمت طلا تا ساعت 15 و 37 دقیقه عصر به وقت ایران بسیار شبیه به روز گذشته بود و قیمت فلز گرانبها در این ساعت 1794 دلار گزارش می‌شد، اما قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار به سمت پایین حرکت کرد.

 

قیمت سکه  130 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و روی 12 میلیون و 555 هزار تومان قرار داشت. حباب قیمتی سکه نیز 2.1 درصد محاسبه می‌شد.

 

photo_2021-11-30_16-31-56

 
 

عرضه دلار کاهش یافت

عرضه دلار در بازار متشکل امروز 4 درصد از روز گذشته پایین‌تر بود و روی 6 میلیون و 483 هزار قرار داشت، به طور کلی مقدار عرضه دلار متشکل این هفته نسبت به هفته‌های اخیر پایین بود. عرضه یورو نیز از روز گذشته کمتر بود و 325 هزار گزارش می‌شد.

 

با وجود تغییرات منفی در عرضه دلار و یورو متشکل قیمت دلار و یورو در معاملات  کاهش یافت، گویی ظرفیت رشد قیمتی دلار تکمیل شده و قیمت به سقف خورده بود. البته افت قیمت یورو محدود بود و قیمت یورو هنوز بالای 33 هزار تومان قرار داشت

 

 

photo_2021-11-30_16-32-02

 

برای جمع‌بندی می‌توان گفت عرضه دلار و یورو از روز گذشته کمتر بود، اما روند صعودی قیمت این دو ارز تا حدودی کمتر شد. قیمت سکه امامی همراه با افت قیمت دلار کاهش یافت و قیمت درهم نیز تغییراتی منفی را به ثبت رساند. هر چند در معاملات شبانگاهی روند قیمت دلار نیز تا حدودی معکوس شد.

 

پیش بینی آینده قیمت بیت کوین | سرمایه گذاران تردید دارند

قیمت بیت کوین بیش از ۱۰ هزار دلار نسبت به رکوردی که در اوایل این ماه به دست آورده بود کاهش یافته است و همچنان از اوج خود به طور پیوسته به کاهش قیمت ادامه می دهد بدون اینکه مقاومت قابل توجهی داشته باشد.

پیش بینی آینده قیمت بیت کوین | سرمایه گذاران تردید دارند
 

به نظر نمی رسد دلیل واحدی برای کاهش قیمت بیت کوین وجود داشته باشد چراکه تحلیلگران دلایل متعددی را برای این رکود ذکر می کنند؛ یکی از ساده‌ترین توضیح‌ها این است که سرمایه‌گذارانی که به طور بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری کرده بودند در حال کاهش سود از دارایی‌های خود هستند.

 

همچنین لایحه زیرساخت‌ ایالات متحده موجب عدم اطمینان سرمایه گذاران شده است، لایحه ای که ممکن است شرکت‌ها را تحت قوانین سخت‌گیرانه‌تری در حوزه نگهداری ارزهای دیجیتال قرار دهد.

تردید دیگر برای سرمایه گذاران ترس از این است که طلبکاران صرافی منحل شده Mt Gox می توانند سرانجام پرداخت های خود را نقد کنند آن هم هفت سال پس از سقوط صرافی ارزهای دیجیتال.

 

نوبواکی کوبایاشی اخیرا گفته است که ۱۴۱ هزار بیت کوین به ارزش ۸ میلیارد دلار به زودی بین طلبکاران توزیع خواهد شد؛ داده‌های شرکت اطلاعاتی بلاک چین Glassnode نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم از ۱۸.۸ میلیون بیت کوین در گردش در واقع غیرقابل نقد هستند. این بدان معناست که سکه های MtGox بیش از ۳ درصد از ۴.۲ میلیون بیت کوین در گردش ثابت را تشکیل می دهند و اگر همه آنها به یکباره نقد شوند، حداقل در کوتاه مدت باعث سقوط قیمت این ارز دیجیتال می شود.

 

کارشناسانی که دید مثبتی در خصوص مسیر بیت کوین دارند معتقد هستند که پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد از تکرار اصلاحات شدید قیمتی در این بازار جلوگیری می کند.

 

شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و میکرو استراتژی همچنان ذخایر نقدی خود را به بیت‌کوین تبدیل می کنند و به نظر می‌رسد چندین کشور با معرفی بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی به السالوادور بپیوندند و برخی بر این باورند که روند صعودی هنوز به پایان نرسیده است و به پیش بینی خود برای رسیدن به بالاترین رکورد جدید قبل از پایان سال ۲۰۲۱ یا در اوایل سال ۲۰۲۲ پایبند هستند.

مارکوس سوتیریو، کارشناس ارزهای دیجیتال، به خبرگزاری ایندیپندنت گفته است که در حال حاضر هر عدد بیت کوین حدود ۵۷ هزار دلار معامله می شود و اگر یک خبر مثبت بتواند بیت کوین را به بالای ۶۰ هزار دلار بازگرداند، به طور بالقوه می تواند ترمز ریزش قیمت این ارز دیجیتال را بکشد.

 

وی در ادامه افزود: عبور بیت کوین از سطح ۶۰ هزار دلاری منجر به از سرگیری روند صعودی بیت کوین در کوتاه مدت و رسیدن آن به بالاترین رکوردهای جدید می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه