ارسال به دیگران پرینت

لوکاشینکو:

اگر ناتو سلاح هسته‌ای را در لهستان مستقر کند، آماده دریافت این سلاح از روسیه هستیم

رئس‌جمهور بیلاروس اعلام کرد که کشورش به مسکو پیشنهاد می‌کند در صورت استقرار سلاح‌های هسته‌ای ناتو در لهستان، سلاح‌های هسته‌ای روسیه را در خاک خود مستقر کند.

اگر ناتو سلاح هسته‌ای را در لهستان مستقر کند، آماده دریافت این سلاح از روسیه هستیم

 «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در گفت‌وگو با «ریا نووستی» به اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، مبنی بر اینکه اگر آلمان از استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود امتناع کند، ممکن است در سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان شرقی مستقر شود، واکنش نشان داد و گفت: در این صورت پیشنهاد بازگشت تسلیحات هسته‌ای به بلاروس را به رئیس جمهور روسیه خواهم داد.

لوکاشنکو نوع خاصی از تسلیحاتی که بلاروس می تواند در قلمرو خود دریافت کند را فاش نکرد اما گفت که «ما در مورد نوع ... به توافق خواهیم رسید که در صورت چنین درخواستی موثرترین سلاح هسته ای خواهد بود. ما در خاک بلاروس برای این کار آماده هستیم».

رئیس جمهور بلاروس همچنین در مصاحبه با دیمیتری کیسلیوف مجری شناخته شده برنامه‌های تلویزیونی در روسیه و مدیر خبرگزاری «روسیه سگودنیا» (روسیه امروز) گفت: «با پوتین از شبه جزیره کریمه دیدار خواهم کرد و این به معنای به رسمیت شناختن کریمه به عنوان سرزمین روسیه است».

وی افزود: به تازگی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دعوت نامه‌ای برای بازدید از کریمه دریافت کرده‌ام و حق کامل این کار را دارم بدون توجه به این کدام طرف بر آن حاکم است».

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه