ارسال به دیگران پرینت

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد:

۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)گفت: ۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند.

۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

مجتبی ابراهیمی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: هدف از اجرای این طرح اینست که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

وی ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه در اجرای این طرح چنانچه کودکان زیر پوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند بصورت رایگان به آنها اعطا خواهد شد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آنها حمایت خواهد شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این بنیاد همواره برای حمایت از نیازمندان و محرومان در کنار بهزیستی بوده است.

محمد زارع یکی از مهمترین اقدام‌های این ستاد را پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: همه ارگان‌ها باید برای خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام نیز در این همایش گفت: جامعه معلولان بجای ترحم نیازمند احترام بوده و این افراد به عنوان قشری از جامعه حق برابری فرصتهای اجتماعی را دارند.

الیاس فتاحی افزود: باید فرصت رشد و شکوفایی خلاقیت‌های هنری این قشر فراهم و از آن برای غنی سازی جامعه استفاده شود.

وی یکی از مهمترین نیازهای معلولان را تردد آزادانه و بدون مانع در جامعه عنوان کرد و گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی برای زیستن عادی و سهولت معلولان در جامعه یکی از مهمترین نیازهای این قشر است.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در این برنامه گفت: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در این استان ۱۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

زهرا همتی با ذکر اینکه موانع توانمندی‌های افراد دارای معلولیت زیاد است افزود: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است.

 

 

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه