ارسال به دیگران پرینت

اولین ربات‌های زنده

تولید مثل اولین ربات‌های زنده جهان

دانشمندان آمریکایی که اولین ربات‌های زنده را ایجاد کرده اند، می‌گویند که نوعی از ربات‌های زنده، موسوم به "زنوبات"، اکنون می‌توانند تکثیر شوند.

تولید مثل اولین ربات‌های زنده جهان

دانشمندان آمریکایی که اولین ربات‌های زنده را ایجاد کرده اند، می‌گویند که نوعی از ربات‌های زنده، موسوم به "زنوبات"، اکنون می‌توانند تکثیر شوند.

  زنوبات‌ها که از سلول‌های بنیادی قورباغه پنجه‌دار آفریقایی (Xenopus laevis) که نام خود را از آن گرفته‌اند، تشکیل شده‌اند دارای  عرض کمتر از یک میلی‌متر (۰.۰۴ اینچ) است.

این حباب‌های ریز برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ پس از آزمایش‌ها نشان دادند که می‌توانند حرکت کنند، به صورت گروهی با هم کار کنند و خود درمانی کنند.

اکنون دانشمندانی که آن‌ها را در دانشگاه ورمونت، دانشگاه تافتس و مؤسسه مهندسی الهام گرفته از بیولوژیکی Wyss دانشگاه هاروارد توسعه داده‌اند، گفتند که شکل کاملاً جدیدی از تولید مثل بیولوژیکی متفاوت از هر حیوان یا گیاهی را کشف کرده‌اند که برای علم شناخته شده است.

مایکل لوین، استاد زیست‌شناسی و مدیر مرکز اکتشاف آلن در دانشگاه تافتس که یکی از نویسندگان این تحقیق جدید بود، گفت: "من از این شرایط شگفت‌زده شدم. "

تولید مثل اولین ربات‌های زنده جهان

قورباغه‌ها روشی برای تولید مثل دارند که معمولاً از آن استفاده می‌کنند، اما زمانی که شما (سلول‌ها) را از بقیه جنین آزاد می‌کنید و به آن‌ها فرصت می‌دهید بفهمند که چگونه در یک محیط جدید باشند، نه تنها متوجه می‌شوند. راه جدیدی برای حرکت پیدا می‌کنند، اما ظاهراً راه جدیدی برای تولید مثل هم پیدا می‌کنند.

سلول‌های بنیادی سلول‌های غیر تخصصی هستند که توانایی تبدیل شدن به انواع مختلف سلول را دارند. برای ساختن ربات‌های خارجی، محققان سلول‌های بنیادی زنده را از جنین قورباغه تراشیدند و آن‌ها را در انکوباتور گذاشتند. هیچ دستکاری ژنی در کار نیست.

جاش بونگارد، استاد علوم کامپیوتر و رباتیک، گفت: «بیشتر مردم، ربات‌ها را از فلزات و سرامیک‌ها می‌دانند، اما مهم نیست که ربات از چه چیزی ساخته شده است، بلکه مهم این است که چه کاری انجام می‌دهد، که از طرف مردم عمل می‌کند.»

به این ترتیب، این یک ربات است، اما به وضوح یک ارگانیسم است که از سلول قورباغه اصلاح نشده ژنتیکی ساخته شده است. بونگارد گفت که آن‌ها دریافتند که زنوبات‌ها که در ابتدا کروی شکل بودند و از حدود ۳۰۰۰ سلول ساخته شده بودند، می‌توانند تکثیر شوند. اما به ندرت و فقط در شرایط خاص این اتفاق افتاد.

تولید مثل اولین ربات‌های زنده جهان

بونگارد گفت که ربات‌های بیگانه از «تکثیر جنبشی» استفاده کردند، فرآیندی که مشخص است در سطح مولکولی اتفاق می‌افتد، اما قبلاً هرگز در مقیاس کل سلول‌ها یا موجودات مشاهده نشده بود، سپس با کمک هوش مصنوعی، محققان میلیارد‌ها شکل بدن را آزمایش کردند تا زنوبات‌ها در این نوع تکرار مؤثرتر شوند. این ابرکامپیوتر یک شکل C ارائه کرد که شبیه بازی ویدیویی Pac-Man در دهه ۱۹۸۰ بود.

در حالی که چشم انداز بیوتکنولوژی خود تکراری می‌تواند باعث نگرانی شود، محققان گفتند که ماشین‌های زنده به طور کامل در یک آزمایشگاه نگهداری می‌شوند و به راحتی خاموش می‌شوند، زیرا آن‌ها زیست تخریب پذیر هستند و توسط متخصصان اخلاق تنظیم می‌شوند. این تحقیق تا حدی توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، یک آژانس فدرال که بر توسعه فناوری برای استفاده نظامی نظارت دارد، تأمین مالی شد. این مطالعه روز دوشنبه در مجله علمی معتبر PNAS منتشر شد.

 

آماده‌سازی نسل بعدی برای آینده‌ای با فناوری پیشرفته

 

 

آماده‌سازی نسل بعدی برای آینده‌ای با فناوری پیشرفته

دوستی کودکان خردسال و ربات‌ها در کره جنوبی

کره جنوبی، در حال آزمودن ربات‌ها در پیش دبستانی‌ها است تا کودکان را برای آینده‌ای با فناوری پیشرفته آماده کند.

 

به نقل از گاردین، ربات‌های ۲۵ سانتی‌متری که آواز می‌خوانند، می‌رقصند و کونگ‌فو کار می‌کنند، به عنوان ابزار‌های کمک آموزشی در ۳۰۰ مرکز پیش دبستانی  در سراسر سئول استفاده می‌شوند.

 

همزیستی کودکان خردسال و ربات‌ها در کره جنوبی+تصاویر

سئول آزمایش ربات‌های کوچک به‌عنوان وسایل کمک آموزشی در مهدکودک‌ها را آغاز کرده است، پروژه‌ای آزمایشی که به گفته دولت، به آماده‌سازی نسل بعدی برای آینده‌ای با فناوری پیشرفته کمک می‌کند.

 

همزیستی کودکان خردسال و ربات‌ها در کره جنوبی+تصاویر

 

ربات "آلفا مینی" که فقط ۲۴.۵ سانتی متر قد دارد و می‌تواند برقصد،   آواز و داستان بخواند و حتی حرکات کونگ فو را آموزش دهد، یکی از مهمترین ربات‌های آموزشی محسوب می‌شود. زیرا کودکان از این ربات به راحتی تقلید می‌کنند.

 

همزیستی کودکان خردسال و ربات‌ها در کره جنوبی+تصاویر

هان دونگ سئوگ، از بخش آموزش و پرورش کودکان در دولت سئول، به خبرگزاری فرانسه گفت: "در آینده، دانستن نحوه مدیریت هوش مصنوعی و ابزار‌های مرتبط بسیار مهم خواهد بود و ما کودکان را برای ورود به جهان آینده کمک می‌کنیم. "

 

این ربات‌ها در ۳۰۰ مهدکودک و مرکز مراقبت از کودکان سئول آزمایش می‌شوند و دولت این برنامه را برای کودکان سه تا پنج ساله توصیه می‌کند

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه