ارسال به دیگران پرینت

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

هشت سال همه چیز را به مذاکرات برجام گره زدند، خروجی اش کجاست؟

رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس،ظهار داشت: «هر که بهتر بلد است برود انجام دهد. هشت سال این پروژه را تعطیل کردند. سال قبل هم ما چند روز تعطیلی کشیدیم. بسم الله، آنهایی که فکر می‌کنند که بهتر می‌توانند، بروند و انجام دهند. خیلی از این افرادی که تحت عنوان کارشناس کار می‌کنند، بهتر است بروند و از مراجع رسمی بپرسند بعد اظهار نظر کنند. اظهار نظر پشت پرده و اینکه صرفا مطلبی بنویسی و مخاطب جذب کنی ارزشی ندارد. هشت سال همه چیز را به مذاکرات برجام گره زدند، خروجی اش کجاست؟ کارشناسان در این باره نظر دهند.»

 هشت سال همه چیز را به مذاکرات برجام گره زدند، خروجی اش کجاست؟

رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس، عنوان کرد: « هشت سال همه چیز را به مذاکرات برجام گره زدند، خروجی اش کجاست؟ کارشناسان در این باره نظر دهند.»

اخیرا خبر امضای قرارداد سوآپ سه‌جانبه میان ایران، آذربایجان و ترکمنستان، منتشر شد. براساس آن سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران انتقال می‌یابد. به موجب گزارش خبرگزاری دولت، ایران گاز مصرفی مورد نیاز ۵ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان را به عنوان حق انتقال برداشت خواهد کرد. با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که حق ایران از این سواپ، به هیچ وجه گاز مورد نیاز پنج استان کشور را تامین نمی‌کند. در این باره با عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفتگو کردیم هر چند که ایشان پاسخ روشنی به این موضوع ندادند.

آقای رحیمی مظفری گفته می‌شود 2 میلیارد گاز در سال یعنی 1/20 تولید یک فاز گاز عسلویه است و حق ایران از این قرارداد، قادر به تامین گاز 5 استان شمالی نیست.

 

چه کسی اینها را گفته است؟

برخی از کارشناسان این حوزه اظهار کرده‌اند همچنین برخی رسانه ها هم در این باره گزارش هایی در نقض آنچه ادعا شده، عنوان کرده اند

 

هر که بهتر بلد است برود انجام دهد. هشت سال این پروژه را تعطیل کردند. سال قبل هم ما چند روز تعطیلی کشیدیم. بسم الله، آنهایی که فکر می‌کنند که بهتر می‌توانند، بروند و انجام دهند. خیلی از این افرادی که تحت عنوان کارشناس کار می‌کنند، بهتر است بروند و از مراجع رسمی بپرسند بعد اظهار نظر کنند. اظهار نظر پشت پرده و اینکه صرفا مطلبی بنویسی و مخاطب جذب کنی ارزشی ندارد. هشت سال همه چیز را به مذاکرات برجام گره زدند، خروجی اش کجاست؟ کارشناسان در این باره نظر دهند.

همچنین گفته می‌شود از سال 95 هم شرکت «غدیر»، سالیانه 2.5 میلیارد متر مکعب گاز ترکمنستان را به آذربایجان سوآپ می‌کرده و این امر اتفاق تازه‌ای نیست.

آنهایی که متولی بودند خودشان اعتراف کردند این قرارداد خسارت بار بوده و تعطیلش کردند و بعضا خسارت‌هایی را هم بابت این دادند. دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بالا شما بامید خدا بجای هشت سال در هشت روز برجام بالاتمام برسانید تعداد رای که آوردید راهم اعلام نمایید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه