ارسال به دیگران پرینت

باقری پس از دور اول مذاکرات وین خبر داد؛

فردا؛ آغاز فعالیت کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی

رئیس هیئت ایرانی مذاکرات وین گفت: قرار شد کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران فردا صبح، نهم آذر ماه آغاز به کار کند.

فردا؛ آغاز فعالیت کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی

علی باقری در پایان جلسه افتتاحیه گفتگوهای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: این نشست به ریاست نماینده اتحادیه اروپایی و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و شرکت‌کنندگان دیدگاه خودشان را در مورد دو موضوع بیان کردند.

وی افزود: یکی در مورد وضعیت اجرای برجام دیدگاه خود را بیان کردند و دوم در مورد چشم‌انداز آتی به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو مباحثی مطرح شد.

رئیس هیئت ایرانی مذاکرات وین ادامه داد: ما در این نشست بر این نکته تأکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی اقدام کشوری است که با نقض توافق و نقص قطع‌نامه شورای امنیت از توافق خارج شد و بر خلاف قانون و مقررات بین‌المللی، تحریم‌های گذشته را مجدداً بازگرداند و همین طور تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

باقری افزود: در نهایت قرار بر این شد که اولاً موضوع لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستور کار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و بر همین اساس قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذر ماه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

رئیس هیئت ایرانی مذاکرات وین تصریح کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی تن داده‌اند و تأکید و تصریح کرده‌اند که باید ابتدا وضعیت تحریم‌های غیرقانونی رژیم آمریکا علیه مردم ما روشن و بعد از آن در مورد سایر موارد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      با حذف تحریم‌ها از یک طرف قیمت دلار کاهش خواهد یافت و به تَبَع آن قیمت طلا، سکه ، خودرو ، ملک و ... بشدت کاهشی خواهد شد و از طرف دیگر چون تحریم‌ها حذف میشه ،محدودیت واردات مواد اولیه ی مورد نیاز کارخانجات تولیدی برداشته میشه و با وارد شدن مواد اولیه ی مورد نیاز کارخانجات و شرکت‌های تولیدی وضعیت کسب و کار و تولیدات و صادرات بسیار عالی خواهد شد و درنتیجه بورس که موتور محرکه ی اقتصاد هست از این وضعیت کنونی خارج میشه و شاخص کل بورس روندی مثبت و سبز را در پیش خواهد گرفت . این خط و این نشان.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه