ارسال به دیگران پرینت

قیمت سکه و طلا | سکه و طلا

برگشت روند صعودی طلا و سکه

اعلام قیمت سکه وطلا دربازار آزاد 8 آذر 1400

برگشت روند صعودی طلا و سکه

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۱۴۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۶۹,۸۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۴۰۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۴۹۳,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۲.۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ افزایش، ۱,۷۹۴ نرخ گذاری شد.

سکه امامی با افزایش ۰.۸۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه با افزایش ۰.۷۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۵۴۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

ربع سکه با افزایش ۰.۵۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۸۱۵,۰۰۰ تومان معامله شد.

هر سکه گرمی با افزایش ۰.۰۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۳۲۰,۰۰۰ تومان معامله شد. 

 

آیا باید طلا خرید؟

 

از نظر فنی برخی کارشناسان معتقدند بازار در ماه های آینده به ۱۸۲۰ دلار می رسد. به همین دلیل سایت اینوستینگ در یکی از گزارش های خود،خرید طلا در روزهای اخیر پیشنهاد کرده است.

 

سی‌ان‌ان گزارش می دهد، نگرانی های مربوط به تورم منجر به نوسانات بیشتری در بازار سهام و اوراق قرضه در شده است. این باید خبر خوبی برای طلا باشد ، دارایی ملموس با عرضه محدود که اغلب در مواقع تورم خوب عمل می کند.

 

بانک های مرکزی همیشه می توانند پول بیشتری چاپ کنند.ولی باید توجه داشت که کارگران معدن نمی توانند فقط با جادو طلای بیشتری تولید کنند.

 

اما طلا به تازگی به لطف یک تازه وارد مالی جدید در شهر ، برخی از طرفداران خود را از دست داده است: بیت کوین. قیمت طلا در سال جاری حدود 9 درصد کاهش یافته و به طور تقریبی 15 درصد کمتر از بالاترین رقم بیش از 2000 دلار در هر اونس تعیین شده در تابستان گذشته است.

 

در همین حال ، بیت کوین حدود 70 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر زیر 50هزار دلار معلق است که البته فاصله زیادی با رکورد بالای ماه گذشته ندارد.

 

هنوز هم ، طرفداران طلا فکر می کنند که فلز زرد برای یک جهش خود را آماده کرده است - حتی با اینکه بیت کوین به سمت بالا حرکت کند.

 

طلا یک بازاری است که از گذشته ترس دارد. قیمت ها سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد قرنطینه شدن به دلیل ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده بود نوسانات رو به بالایی داشت. اما طلا همچنین وقتی سرمایه گذاران نگران تورم هستند - مانند اکنون نیز به خوبی عمل می کند.

 

بیت کوین به طلا ربط پیدا نمی‌ کند

 

اما ممکن است بیت کوین به دلایل خوبی، در حال شکست طلا است.

 

دلیلی ندارد که بازگشت طلا با عقب نشینی بیت کوین همزمان شود. در حقیقت ، ارزهای رمزپایه در زمانی که انتظار می رود بازده اوراق قرضه رو به افزایش باشد ، می توانند یک شرط خوب باشند.

 

برد نویمان ، مدیر استراتژی بازار در الجر ، در مصاحبه با CNN Business گفت: « طلا برای تورم کمی بالاتر مفید است اما لزوماً نرخ بهره واقعی خیلی بالاتر نیست.»

 

نویمان گفت اگرچه تورم اغلب با افزایش نرخ همراه است ، اما مسئله این است که نرخ ها می توانند به طور چشمگیری اوج بگیرند و به بازدهی طلا صدمه بزنند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که تازگی بیت کوین عقب رانده شده است.

 

بزرگترین دلیل افزایش بیت کوین در سال جاری بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که سرمایه گذاران تشخیص داده اند که ارز رمزنگاری شده حتی از طلا یا سایر فلزات گرانبها کمیاب است.

 

فقط 21 میلیون بیت کوین در کد منبع آن تعبیه شده است. و در حال حاضر به طور تقریبی 18.6 میلیون هم اکنون در گردش هستند.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه