ارسال به دیگران پرینت

ورزش کردن و داشتن برنامه غذایی سالم برای کاهش اضافه وزن

دلایل مهم برای پیاده‌روی | موثر بودن پیاده روی به منظور کاهش اضافه وزن

ورزش کردن و داشتن برنامه غذایی سالم می‌تواند روند کاهش وزن را سرعت ببخشد.

 دلایل  مهم برای پیاده‌روی  |  موثر بودن پیاده روی به منظور کاهش اضافه وزن

شروع یک برنامه کاهش اضافه وزن ممکن است کاری سخت به نظر برسد با این حال ورزش کردن و داشتن برنامه غذایی سالم می‌تواند به این روند سرعت ببخشد. گرچه ممکن است کاهش سریع اضافه وزن دست نیافتنی به نظر برسد اما ورزش کردن در تسهیل این روند مفید و موثر خواهد بود.

در زیر به بررسی پنج دلیل برای موثر بودن پیاده روی در بلندمدت به منظور کاهش اضافه وزن خواهیم پرداخت:

۱. پیاده روی به ایجاد عادات خوب کمک می‌کند

پیاده روی برای بیشتر مردم، فعالیتی آسان و در دسترس است و می توان آن را در بیشتر مکان‌ها و موقعیت‌ها انجام داد و تقریباً در برنامه های مختلف روزانه افراد نیز جای می گیرد. زمانی که افراد پیاده روی خود را به پایان می رسانند و با خود می گویند که "این کار چندان هم سخت نبود"، همین امر این عادت خوب را تقویت کرده و افراد را برای ادامه این ورزش در روزهای آتی آماده می‌کند.

۲. پیاده روی یک فعالیت سرگرم کننده است

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا (CDC)، افراد می بایست برای حفظ سلامتی خود ۱۰ هزار قدم در روز پیاده روی کنند. هرچند دیگر یافته ها نشان داده است که تنها ۸۰۰۰ قدم در روز می تواند باعث کاهش مرگ و میرها شود. افراد می توانند با استفاده از ساعت های هوشمند یا اپلیکیشن های مختلف میزان رسیدن به این هدف روزانه خود را بسنجند که این امر باعث کاهش احساس بی انگیزگی و بی حوصلگی می شود و در نهایت، دستیابی به یک هدف مفید روزانه، احساس خوشایندی در فرد ایجاد می‌کند.

۳. گنجاندن زمان پیاده‌روی در برنامه روزانه نسبتا آسان است

افراد می توانند به راحتی زمانی را برای پیاده روی در برنامه روزانه خود بگنجانند. بهتر است این فعالیت بیشتر در صبح هنگام انجام شود.

۴. پیاده روی خارج از منزل مزایای متعدد دارد

پیاده روی علاوه بر مزایای ورزش، فواید استنشاق هوای تازه و دریافت ویتامین D ناشی از نور خورشید را هم برای سلامتی افراد در پی دارد.

هرچند که ممکن است پیاده‌روی خارج از منزل در ماه های سرد فصل زمستان سخت تر از تابستان به نظر برسد اما بهتر است افراد برای انجام این فعالیت به فضای باز بروند.

۵. پیاده‌روی در هر زمان و مکان امکانپذیر است

افراد می‌توانند به منظور کاهش اضافه وزن خود روش‌های خلاقانه ای را برای پیاده روی در نظر بگیرند. برای مثال استفاده از پله ها به جای آسانسور، قدم زدن برای خرید مایحتاج روزانه به جای استفاده از خودروی شخصی یا پارک کردن آن دورتر از فروشگاه مورد نظر، از این موارد هستند. پیاده روی می تواند به راحتی با سایر فعالیت ها ادغام شود.

 

فواید پیاده روی را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

• بخشی از فواید پیاده روی در این نهفته است که مانع افزایش مدت زمانی می شود که شما به صورت نشسته در طول روز می گذرانید. بیش از هشت ساعت نشستن در طول روز تا 90% منجر به افزایش احتمال ابتلا به دیابت، انواع بیماری های قلبی و سرطان می شود.

• تحقیقات همچنین اثبات کرده اند که دو دقیقه پیاده روی در طول هر یک ساعت تا 33% منجر به افزایش طول عمر افراد می شود.

• حداقل یک تا دو ساعت پیاده روی در طول روز با سرعت معمول احتمال بروز سکته در مردان را به یک سوم کاهش می دهد. و اگر این مدت به سه ساعت در روز افزایش یابد، احتمال بروز سکته تا دو سوم کاهش می یابد.

• پیاده روی منجر به افزایش ترشح اندروفین که نوعی مسکن طبیعی می باشد، می شود. این هورمون عامل ایجاد نشاط و حال خوب در ورزشکاران محسوب می شود. هر چه در طول روز بیشتر پیاده روی کنید، بیشتر از مزایای اندروفین برخوردار شده و خوش خلق تر خواهید بود

• پیاده روی همچنین منجر به افزایش کیفیت خواب، بهبود سلامت مفصل ها، گردش خون و کاهش ناتوانی جسمی بالای 65 سال می شود.

 

تحقیقات همچنین اثبات کرده اند که نیم ساعت پیاده روی در طول روز ممکن است که فواید ذیل را به همراه داشته باشد:

• کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی

• حفظ وزن متعادل و پیشگیری از چاقی

• کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سینه

• بهبود فشار خون و کاهش سطح قند خون

• افزایش سلامت روحی و ارتقا روحیه

• افزایش تعادل و هماهنگی میان اندام های بدن

• کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم

• کاهش کلسترول خون

• کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان

هر چه سرعت پیاده روی بیشتر باشد، بیشتر از مزایای آن برخوردار خواهید شد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه