ارسال به دیگران پرینت

تکواندوی آزاد زنان جهان؛

«شیدایی» فینالیست شد

«زهرا شیدایی» تکواندوکار شایسته کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال رقابت‌های آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان راه پیدا کرد.


«شیدایی» فینالیست شد

«زهرا شیدایی» تکواندوکار شایسته کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال رقابت‌های آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان راه پیدا کرد.

اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از روز گذشته (پنجشنبه) در سالن "گرین هال" ریاض آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

امروز (جمعه)، مبارزات اوزان ۴۹-، ۵۷- و ۷۳- انجام شد که ناهید کیانی، زهرا شیدایی و ملیکا میرحسینی نمایندگان ایران بودند.

شیدایی در وزن ۵۷- کیلوگرم موفق شد به فینال مسابقات جهانی صعود کند. او برای راهیابی به فینال ابتدا به مصاف "النا میرونیوک" از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و ۱۲ بر ۹ به برتری رسید و سپس رو در روی "نیکیتا گلاسنویچ" از کرواسی دارنده مدال برنز جهانی قرار گرفت و در راند طلایی پیروز شد.

نماینده وزن چهارمی تکواندو کشورمان در گام سوم با "النا کریویچنکو" از روسیه مبارزه کرده و نتیجه را ۱۲ بر ۳ به نفع خود به پایان رساند. شیدایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف "آلیاه پاول" از انگلیس دارنده مدال برنز قهرمانی جهان، طلا قهرمانی نوجوانان جهان و ... رفت و با شایستگی و نتیجه ۱۷ بر ۱۹ پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.

رقابت‌های فینال عصر فردا (شنبه) انجام خواهد شد که شیدایی برای کسب مدال طلا باید با "مارگاریتا بلیزنیاکوا" از روسیه قهرمان اروپا و نایب قهرمان نوجوانان جهان مبارزه کند.

ناهید کیانی دیگر نماینده ایران در این وزن با یک پیروزی و یک شکست از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین، ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم بر سکوی سوم جهان ایستاد و برنز گرفت. او در گام اول "راما ابوالروب" از اردن را با نتیجه ۱۳ بر ۸ شکست داد و سپس "کانسل دنیز" از قزاقستان را با نتیجه ۱۳ بر ۹ از پیش رو برداشت.

وی در مرحله نیمه نهایی با "پولینا خان" از روسیه دارنده برنز قهرمانی اروپا مبارزه کرد که این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ به راند طلایی کشیده شد و در نهایت هم نماینده روسیه به برتری رسید تا میرحسینی به مدال برنز بسنده کند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه