ارسال به دیگران پرینت

اعتراض دوستداران محیط زیست گناوه به تخریب ساحل

تعدادی از ماشین‌آلات در هفته جاری، به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب ، خاک‌برداری و انتقال ماسه از ساحل کردند.

اعتراض دوستداران محیط زیست گناوه به تخریب ساحل

فعالان اجتماعی و دوستداران محیط زیست گناوه نسبت به تخریب ساحل ابن شهرستان در محدوده روستاهای ساحلی همجوار این شهر، معترض و ابراز گله‌مندی کردند.

فعالان زیست محیطی گفتند: براساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته تعدادی از ماشین‌آلات در هفته جاری، به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب ، خاک‌برداری و انتقال ماسه از ساحل این شهرستان کردند.

آنها اظهارداشتند: مطابق با قانون، اگر شخص یا اشخاصی اراضی‌ ساحل و حریم شصت متری را با برداشت شن و ماسه، و خاک و سنگ تخریب کنند، تخلف قانونی مرتکب شده‌است و مراجع قانونی باید با شکواییه‌ سازمان‌های متولی، به این موضوع ورود کنند.

فعالان زیست محیطی تاکید کردند: برای شکل‌گیری چنین ساحلی، باید صدها سال بگذرد تا مجدد این طبیعت زیبا تشکیل شود و علاوه بر آن تخریب کردن موجب بروز و تشدید ریزگردها در مناطق مسکونی ساحلی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: در پی اطلاع از تخریب بخشی از ساحل روستاهای همجوار شهر گناوه که از نقاط زیبا و گردشگری است، از محل بازدید و با ادارات مربوطه هماهنگی‌های لازم بعمل آمد.

کامبیز عبدالهی افزود: در برابر چنین تصرف های غیرقانونی، باید ادارات مربوطه ورود کنند و اجازه ندهند برداشت و تخریبی از این نقطه زیبا صورت گیرد.

وی گفت: با هماهنگی‌های ادارات مربوطه از روند تصرف و تخریب صورت گرفته جلوگیری خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در پی مطلبی که در فضای مجازی در باره تخریب ساحل این شهر منتشر شد، بمحض اطلاع، بلافاصله کارشناسان این اداره به محل اعزام شدند و مشخص شد که این نقطه در حوزه استحفاظی شهر است و مربوط به اداره راه و شهرسازی است و ارتباطی به این اداره ندارد.

زبیده دهداری افزود: این اداره در راستای ماموریت و وظایف محوله، با پدیده زمین خواری به جد مبارزه و برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد عده‌ای سودجو اقدامی غیرقانونی کنند.

وی از رسانه ها و مدیران شبکه های اجتماعی خواست قبل از انتشار مطالب در ارتباط با زیرسئوال بردن ادارات، هماهنگی و پیگیری و برای صحت و یا رد آن پاسخ لازم را دریافت کنند و سپس نشر دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: مردم درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در ارتباط با زمین خواری به این اداره اطلاع دهند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گناوه گفت: طبق قانون صیانت از اراضی ساحلی ۶۰متری در محدوده و حریم شهر برعهده راه و شهرسازی است و با توجه به تخریب صورت گرفته اراضی ساحلی، پیگیری و برخورد قانونی با متخلفان صورت گرفت.

امیر مظفرنژاد افزود: برای حفاظت اراضی یادشده ، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اقدام و چندین بار به عوامل تخریب تذکر داده شد که اصرار به ادامه کار داشتند.

وی ادامه داد- باتوجه به ادامه کار توسط عوامل تخریب ساحل، با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت و علیه اشخاص مورد نظر ،اقامه دعوا در مراجع قضایی شده است.

وی گفت: این اداره تا حصول نتیجه، خود را موظف به اجرای هر چه بهتر قوانین در زمینه اراضی ساحلی و هر آنچه که مربوط به حقوق بیت المال می‌باشد، می‌داند.

ساحل ماسه‌ای گناوه متصل به ساحل صخره ای روستاهای ساحلی مال خلیفه، مال قاید و چاهک از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه