ارسال به دیگران پرینت

قانون جدید چین برای شبکه‌های اجتماعی

به رخ کشیدن ثروت ممنوع! / محدودیت سلبریتی‌های چینی در شبکه‌های اجتماعی

چین قانونی صادر کرد که سلبریتی‌های داخل کشور را از به رخ کشیدن ثروت در رسانه‌های اجتماعی منع می‌کند.

به رخ کشیدن ثروت ممنوع! / محدودیت سلبریتی‌های چینی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش 55 آنلاین:

چین قانونی صادر کرد که سلبریتی‌های داخل کشور را از به رخ کشیدن ثروت در رسانه‌های اجتماعی منع می‌کند. بنا بر این قانون، افراد مشهور باید از ارزش‌ها، سنت‌ها و آداب و رسوم قانونی و سوسیالیستی پیروی کنند، زیرا چین با رسوایی سلبریتی‌ها مبارزه می‌کند و معتقد است این کار باعث آشفتگی بین طبقات جامعه می‌شود.

چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که حساب‌های افراد مشهور و صفحات هوادارانشان باید «از نظم عمومی و آداب و رسوم قانونی پیروی کنند، جهت‌گیری افکار عمومی را به شکل صحیح و مبتنی بر ارزشها انجام دهند، ارزش‌های اصلی سوسیالیستی را ترویج کنند و سبک و سلیقه‌ای سالم داشته باشند».

این اطلاعیه همچنین افراد مشهور را از انتشار شایعات، انتشار اطلاعات نادرست یا خصوصی، تحریک گروه‌های هوادار به «حمله لفظی به یکدیگر» و تشویق هواداران به مشارکت در «جمع‌آوری غیرقانونی کمک مالی یا سرمایه‌گذاری غیراصولی» منع می‌کند.

در ماه آگوست،  صفحات ژائو وی، یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن این کشور، از تمام  رسانه‌های اجتماعی حذف شد. مقامات دلیل این کار را اعلام نکردند، اما رسانه‌های دولتی به «رسوایی‌های مختلف او در طول سال‌ها» مانند شکایت سرمایه‌گذار 7.45 میلیون دلاری اشاره کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بنا بر قوانین جدید، شبکه‌های اجتماعی چینی موظف هستند که اعمال غیرقانونی و مجرمانه مشکوک سلبریتیها و درگیری‌های گروهی میان طرفدارانشان را نظارت کرده و به مقامات گزارش دهند و در عین حال محتوایی را که ممکن است موجب اخلال اجتماعی شود، تعدیل کنند.

دسترسی به برنامه‌های جهانی مانند توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب در چین مسدود است، بنابراین کاربران باید از سایت‌های داخلی تحت کنترل مانند Weibo، Renren و Youku استفاده کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه