ارسال به دیگران پرینت

۴ سال از زلزله کرمانشاه گذشت؛ کلاس‌های دانشگاه هنوز در کانکس تشکیل می‌شوند

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه از نیمه کاره ماندن عملیات بازسازی دانشگاه‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی پس از گذشت چهار سال از وقوع زلزله بزرگ استان کرمانشاه خبر داد.

۴ سال از زلزله کرمانشاه گذشت؛ کلاس‌های دانشگاه هنوز در کانکس تشکیل می‌شوند

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه از نیمه کاره ماندن عملیات بازسازی دانشگاه‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی پس از گذشت چهار سال از وقوع زلزله بزرگ استان کرمانشاه خبر داد.

بهمن سعیدی پور بااشاره به تخریب دو مرکز پیام نور ثلاث باباجانی و سرپلذهاب در زلزله سال ۱۳۹۶، اظهارکرد: باتوجه به حجم خسارت وارد شده به این دو مرکز و عدم امکان برگزاری کلاس‌ها در آنها، نیاز به بازسازی مجدد داشتند.

وی افزود: یکسال پس از وقوع زلزله عملیات بازسازی این دو مرکز آغاز شد، اما درحالی که به حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بودند، از حدود دو سال پیش بازسازی آن‌ها متوقف شد.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه علت متوقف ماندن این دو پروژه را عدم تخصیص اعتبارات لازم اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این دو پروژه حدود شش میلیارد تومان – هرکدام سه میلیارد تومان – است که باید از محل منابع مدیریت بحران استانداری تامین شود که تاکنون تامین اعتبار نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بصورت متوالی و مکرر برای تخصیص اعتبار این دو پروژه با استانداری مکاتباتی داشته ایم، اما هنوز اقدامی نشده است.

سعیدی پور تاکید کرد: در طول چهارسال پس از وقوع زلزله امور آموزشی این دو مرکز در کانکس انجام گرفته و تاکنون هم ادامه دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها به واسطه شیوع بیماری کرونا، عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها بهترین فرصت برای بازسازی این دو مرکز دانشگاهی بود که متاسفانه انجام نگرفت.

وی درخصوص تعداد دانشجویانی که دراین دو دانشگاه تحصیل می‌کنند نیز گفت: در دانشگاه ثلاث باباجانی حدود ۴۵۰ دانشجو و در دانشگاه سرپل ذهاب حدود ۷۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل داریم.

رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه در ادامه در تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های آموزشی در این دانشگاه هم اعلام کرد: در حال حاضر دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به شکل حضوری برگزاری می‌کنیم و سایر دروس هم الکترونیکی برگزار می‌شوند.

به گفته این مسئول، امتحانات پایان ترم دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه به شکل الکترونیکی و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به شکل حضوری خواهد بود.

دانشگاه پیام نور کرمانشاه ۱۵ هزار دانشجو برای ترم تحصیلی جاری دارد که در ۱۴ مرکز پیام نور در شهرستان‌های استان تحصیل می‌کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه