ارسال به دیگران پرینت

حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران | شهرداری تهران | مدیرعامل مترو

انتصابات جنجالی آقای شهردار؛ ماجرای تازه

زاکانی، انتصاب‌های بی‌ربط‌ را ادامه داد: سابقه مدیرعامل جدید مترو به حمل‌ونقل هیچ ربطی ندارد

انتصابات جنجالی آقای شهردار؛ ماجرای تازه

علی‌رضا زاکانی، شهردار تهران، به پیشنهاد مجتبی شفیعی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در حکمی «مهدی شایسته اصل» را به مدت یکسال به عنوان مدیرعامل مترو به کار گمارد. 

عجیب است که مثل خود زاکانی که هیچ سابقه‌ای از مدیریت‌شهری در کارنامه او دیده نمی‌شود، سابقه شایسته‌اصل هم به حمل‌ونقل هیچ ربطی ندارد؛

او پیش‌تر مشاور و مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت حوزه ریاست صداوسیما، معاون طرح و برنامه و بودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی- سپند، ریاست دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی، موسس و رییس مرکز نوآوری خانه خلاق قوه مقننه بوده است.

در بخشی از این حکم آمده است: «امید است با استعانت از پروردگار متعال و در راستای تحقق چشم‌انداز «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» با اتکا به اسناد بالادستی و بهره‌گیری از استعداد و توانمندی کارکنان خدوم شهرداری تهران و نخبگان شهر و ظرفیت‌های مردمی، موجبات خدمت‌رسانی  مفید و موثر به شهروندان عزیز تهران را فراهم آورید.»

پیش از این زاکانی  در حکمی مهدی منوری را به عنوان دستیار ویژه شهردار تهران منصوب کرده بود. بنا بر حکم زاکانی، انتخاب این فرد در راستای تحقق چشم انداز «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» می‌باشد. اما متاسفانه با جستجو در اینترنت، رزومه‌ای از این فرد و سابقه فعالیت او در این حوزه یافت نشد.
شهردار تهران، مرتضی امیری اسفندقه را به عنوان دستیار ویژه در حوزه ادبیات و شعر فارسی منصوب کرد. با وجود اشراف اسفندقه بر حوزه ادبیات، اما هنوز ارتباط حوزه ادبیات و شعر فارسی با شهرداری تهران مشخص نشده است.
زاکانی، محمد مهدی عزیزی را به عنوان سرپرست سازمان پسماند شهرداری تهران منصوب کرد. وی پیش از این رئیس حراست سابق سازمان مدیریت پسماند و رئیس حراست فعلی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بود.

رضا صیادی، مشاور رئیس اسبق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشاور عالی رسانه و مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات، دیگر فعال رسانه‌ای بود که بدون هیچ رزومه و فعالیتی در حوزه زیباسازی به عنوان سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران منصوب شد.
محمد علی الفت پور، دکترا حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر شخصی است که از سوی شهردار تهران به عنوان مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران منصوب شد. عمادالدین سخایی نفر بعدی بود که به سِمت مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران منصوب شد؛ در کارنامه کاری و علمی سخایی فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشته‌ی علوم اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکلی بازار‌های مالی و بازرگانی وزارت اقتصادی و دارایی به چشم می‌خورد که با وجود وجه اشتراک اقتصادی؛ اما ارتباطی به بدنه شهرداری تهران ندارد!
مجتبی شاکری مشاور سابق فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حکم شهردار تهران به عنوان مشاور ایثارگران شهردار تهران منصوب شد؛ این انتصاب هم فقط وجه اشتراکش عنوانش بود نه فعالیت خود منصوب شده است

استفاده از نیرو‌های بومی در هر ساختاری ضروری به نظر می‌رسد. چراکه عدم به کارگیری این افراد، خود روند انجام وظایف را کند کرده و تا انتصابات جدید و مشکلات معوقه برای افراد جا بیفتد، کار از کار گذشته است. اما این طور که به نظر می‌رسد، آقایانی که انتصابات خانوادگی را ممنوع دانستند، خود قبل از همه به دام این تله افتادند. اینجاست که ضرب المثل رطب خورده، منع رطب کی کند؛ در ذهن تداعی می‌شود.

منبع: روزاروز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سلمان ارسالی در

      هردم ازین باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد وقتی در کشور قانون جنگل حاکم باشد میشود این که تشنگان قدرت چه کارهایی که نکنند.

    • ناشناس ارسالی در

      اينقدر جيغ وداد ميكنيد مگه قبلي ها چكار كردند وچه دردي از مردم دوا كردند كمي هم قبلي ها را نقد كنيد ديگر مردم گول حرف شما را نخواهند خورد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه