ارسال به دیگران پرینت

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود:

۵ نفر بر سر ارث و میراث در شیراز کشته شدند

قاتل که داماد خانواده بوده با اسلحه کلاش ۵ نفر از بستگان درجه یک همسرش شامل ۲ برادر زن، همسر، دختر و پسر برادر خانم خودش را کشته و با گروگان گرفتن دو نفر از بستگان مقتولین متواری شده است.

۵ نفر بر سر ارث و میراث در شیراز کشته شدند

دعوا بر سر ارث و میرات در شیراز ۵ نفر را به کام مرگ کشاند.

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: حوالی ساعت یک بامداد امروز از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل ۵ فرد ۳۵ تا ۶۰ ساله در خیابان عدل شیراز به ماموران پلیس اعلام شد و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت .

وی اظهارداشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند قاتل که داماد خانواده بوده با اسلحه کلاش ۵ نفر از بستگان درجه یک همسرش شامل ۲ برادر زن، همسر، دختر و پسر برادر خانم خودش را کشته و با گروگان گرفتن دو نفر از بستگان مقتولین متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: از همان لحظات اولیه ماموران پلیس را برای شناسایی و دستگیری قاتل اقدام و با تحقیقات فنی و تخصصی محل اختفا قاتل را در همان حوالی شناسایی کردند.

سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند که قاتل به محض مشاهده پلیس با اسلحه کلاش به سمت ماموران تیراندازی اقدام کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پس از حدود یک ساعت درگیری، قاتل بدون توجه به دستور پلیس همچنان اقدام به تیراندازی می‌کرد، عنوان داشت: ماموران انتظامی در درگیری متقابل موفق شدند هر دو گروگان را سالم آزاد و قاتل ۵۵ ساله را هدف قرار دهند که به مرگ او منجر شد .

وی با اشاره به اینکه علت اصلی درگیری برابر بررسی‌های اولیه پلیس اختلاف مالی بر سر ارث و میراث بوده است، عنوان داشت: امنیت کنونی استان فارس به سادگی به دست نیامده که با حرکات سوء عده‌ای از مخلان نظم و امنیت خدشه‌دار شود؛ بنابراین به مردم اطمینان می‌دهیم با تمام توان حافظ امنیت و نظم و آرامش آنان هستیم.

درادامه به حوادث دیگری که رخ داده است می پردازیم:

اجرای قسامه برای اثبات قتل پسر معتاد

پرونده پسر جوانی که به اتهام قتل دوستش دستگیر شده، در حالی به مرحله قسامه رسید که متهم همچنان منکر ارتکاب قتل است.

رسیدگی به این پرونده از فروردین  سال 99 به دنبال پیدا شدن جسد پسر معتادی به نام سعید در منطقه خانی‌آباد آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی شواهد موجود در محل به نظر می‌رسید که این پسر به خاطر افراط در مصرف مواد مخدر فوت کرده است. با این حال با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد که برق‌گرفتگی علت مرگ بوده است. در ادامه مادر سعید با طرح شکایتی گفت: پسرم چند سالی به مواد مخدر اعتیاد داشت و آخرین بار با یکی از دوستانش به نام سهراب قرار گذاشته بود.

با اظهارات این زن، سهراب شناسایی و بازداشت شد ولی مدعی شد که نقشی در قتل دوستش نداشته است. بعد از آن مأموران به سراغ مادر سهراب رفتند و او را مورد بازجویی قرار دادند که وی گفت: پسرم و سعید سال‌هاست با هم دوست بودند. آخرین بار که سعید به خانه‌مان آمده بود، با پسرم درگیر شدند و سهراب سیم برق را مانند طناب دور گردن دوستش انداخت و او را از سقف آویزان کرد. وقتی سعید جان باخت، پسرم مرا تهدید کرد که اگر به کسی حرفی بزنم، من را می‌کشد.

با اظهارات این زن، پسرش بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما باز هم اتهام قتل را گردن نگرفت و گفت: آن روز پس از مصرف مواد مخدر سعید حالش بد شد و ناخواسته سیم برق روی بدنش افتاد و دچار برق‌گرفتگی شد. من هم از ترسم جسدش را به نزدیکی خانه‌شان بردم و شبانه در خیابان رها کردم.

در حالی که پرونده شخصیتی متهم نشان می‌داد او سابقه خشونت دارد، برایش کیفرخواست قتل عمد صادر و پرونده‌اش به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.در ابتدای جلسه مادر مقتول با درخواست قصاص برای متهم گفت: گوشی تلفن همراه و 12میلیون تومان پول نقدی که آن شب همراه پسرم بود نیز به سرقت رفته است.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و بار دیگر اتهام قتل را رد کرد.با این حال در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. بنابراین خانواده مقتول باید 50 نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه ببرند تا سوگند یاد کنند که سهراب قاتل سعید بوده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه