ارسال به دیگران پرینت

مسافر | سانحه هوایی | مسافران پرواز فضایی

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد + ویدیو

گلن دو وریس، یکی از مسافران پرواز فضایی اخیر بلو اوریجین تا مدار زمین که ویلیام شاتنر، اسطوره‌ی فیلم علمی-تخیلی پیشتازان فضا را همراهی کرده بود، در یک سانحه‌ی هوایی جان خود را از دست داد.

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد + ویدیو

55 آنلاین، گلن دو وریس، یکی از مسافران پرواز فضایی اخیر بلو اوریجین تا مدار زمین که ویلیام شاتنر، اسطوره‌ی فیلم علمی-تخیلی پیشتازان فضا را همراهی کرده بود، در یک سانحه‌ی هوایی جان خود را از دست داد.

گلن دو وریس، بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری و معاون رئیس علوم‌زیستی یک شرکت نرم‌افزاری فرانسوی،  ویلیام شاتنر بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، "کریس بوشویزن، مهندس سابق ناسا و بنیان‌گذار شرکت ماهواره‌ای "Planet Labs" و آدری پاورز، معاون این ماموریت از شرکت بلواوریجین، ماه گذشته همراه با فضاپیمای بلواوریجین به فضا رفتند.

هواپیمای گلن دو وریس ۴۹ ساله روز پنجشنبه ۱۱ نوامبر(۲۰ آبان) به منطقه‌ای جنگلی در نزدیکی دریاچه "کماه"(Kemah) در شهرستان ساسکس در نیوجرسی برخورد کرد و او در این حادثه جان خود را از دست داد.

این هواپیما به سمت فرودگاه ساسکس در حرکت بود. عواملی که منجر به بروز این سانحه شد هنوز نامشخص است.

بلواوریجین پس از این سانحه در بیانیه‌ای در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: ما از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی "گلن دو وریس" بسیار متاثر شدیم. او شور زندگی و انرژی زیادی برای تیم بلواوریجین و همراهانش به ارمغان آورد. علاقه‌ی او به هوانوردی و کارهای خیریه برای همیشه مورد احترام و تحسین خواهد بود.

"دو وریس" در بیانیه‌ای پیش از پرواز با بلواوریجین گفته بود: من تمام عمرم را صرف افزایش طول عمر مردم کردم اما منابع و انرژی در زمین محدود است و افزایش دسترسی ما به فضا، به بشر کمک می‌کند تا به رشد و تداوم نسل خود ادامه دهد.

"دو وریس" یکی از دو مسافری بود که بلیت پرواز با بلواوریجین را خرید و در روز ۱۳ اکتبر همراه با سه مسافر دیگر، سفری ۱۰ دقیقه‌ای به فضا داشت که طی آن چهار دقیقه بی‌وزنی را تجربه کرد.

او پس از بازگشت به زمین به جف بزوس گفت: باور نکردنی بود. این فوق‌العاده‌ترین کاری بود که تاکنون انجام داده بودم.

 

حجم ویدیو: 10.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه