ارسال به دیگران پرینت

بیماری‌های قلب و سرطان |سبزیجات تخمیر شده | رژیم غذایی | محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان

بهترین سبزیجات برای کاهش خطر سرطان و بیماری‌های قلبی

سبزیجات یکی از سالم ترین مواد غذایی روی کره زمین هستند که دارای طیف وسیعی از فواید شناخته شده برای سلامتی و طول عمر ما محسوب می‌شوند.

 بهترین سبزیجات برای کاهش خطر سرطان و بیماری‌های قلبی

اگر هر فردی هر روز سبزیجات مصرف کند در واقع سلامت خودش را تضمین کرده است. پیشگیری از بیماری‌هایی همانند دیابت، چاقی، بیماری‌های قلب و سرطان از فوایدی است که مصرف روزانه سبزیجات به همراه دارد. بدن  به صورت کلی در هر روز نیاز به ۲۰۰ گرم سبزیجات دارد که البته کودکان، نوجوانان و سالمندانی که بالای ۷۰ سال سن دارد کمتر باید سبزیجات مصرف کنند.پس بهترین سبزیجات برای سلامتی ما کدامند؟

سبزیجات تخمیر شده

خط رو به رشدی از تحقیقات ادعا می‌کند که تنوع میکروبی یک عامل کلیدی در افزایش طول عمر و پیری سالم است، جایی که سبزیجات تخمیر شده وارد می‌شوند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که این غذا‌های تخمیر شده ممکن است ترکیب تریلیون‌ها باکتری در روده را تغییر دهند.

این نوید بزرگی برای کسانی است که به دنبال افزایش عمر خود هستند، زیرا نشان داده شده است که این میکروب‌ها طول عمر خود را افزایش می‌دهند.

ترشی

چغندر

افزودن چغندر بیشتر به رژیم غذایی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند، از کمک به کاهش وزن گرفته تا پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، چغندر دارای مشخصات غذایی غنی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

چغندر که به شلغم  هم معروف است، منبع عالی فیبر، ویتامین C، منیزیم و اسید فولیک محسوب می‌شود. چغندر در دسته غذایی سبزیجات ریشه قرار می‌گیرد که به طور منظم در رژیم غذایی جوامعی که امید به زندگی بالاتر از حد متوسط ​​دارند ظاهر می‌شود.

به گفته  سارا بروئر  متخصص تغذیه، خوردن چغندر می‌تواند عمر شما را افزایش دهد.

چغندر

 

- سبزیجات برگ دار

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم پیچ سرشار از مواد مغذی هستند و به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کنند.

سبزی‌های برگ دار سرشار از ترکیبات منحصر به فردی به نام گلوکوزینولات هستند که تجزیه می‌شوند و ترکیبات کشنده سرطان را تشکیل می‌دهند و مملو از فلاونوئید‌ها و کاروتنوئید‌های ضد سرطان هستند.

بر اساس مطالعات متعدد، سبزیجات برگ سبز نیز سرشار از بتاکاروتن هستند که به نظر می‌رسد بیشترین تأثیر را بر سلامتی دارد.

سبزیجات دارای برگ سبز با کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و بسیاری از انواع سرطان مرتبط هستند و یک مطالعه جدید که توسط دانشمندان آمریکایی انجام شد، نشان داد که خوردن سبزیجات با برگ تیره مانند کلم پیچ، اسفناج می‌تواند منجر به تغییراتی در DNA شود که می‌تواند پیری را تا دو سال معکوس کند.

سبزیجات برگدار

 

محققان همچنین دریافتند که فرآیند‌های بیولوژیکی مرتبط با سن  با رژیم‌های غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز کند می‌شود.

این نوع سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین‌های ضروری B  همچنین لوتئین، زآگزانتین و کاروتنوئید‌ها هستند که از چشم‌ها محافظت می‌کنند و حتی در سنین بالا نیز سلامت آن‌ها را حفظ می‌کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه