ارسال به دیگران پرینت

میزان مرخصی سربازان متاهل

معافیت سربازی برای متاهلین در سال ۱۴۰۰

در هر کشوری، بر طبق شرایط سیاسی و اجتماعی برای سربازی، قوانین متفاوتی وجود دارد. در جمهوری اسلامی ایران هم آقایان بالای 18 سال موظف به انجام خدمت سربازی هستند؛ ولی در همین قانون استثنائات و شرایطی برای انواع معافیت ها و کسری خدمت در نظر گرفته شده است. یکی از موارد که در قانون به آن اشاره شده است؛ معافیت سربازی برای متاهلین است.

معافیت سربازی برای متاهلین در سال ۱۴۰۰

معافیت سربازی / شرایط مختلفی برای معافیت سربازی وجود دارد. البته لزوما تمام این شرایط به معافیت سربازی به صورت کامل منجر نمی شود، بلکه ممکن است معافیت سربازی به معنای کسر خدمت یا تسهیل شرایط خدمت باشد. در این میان شرایط معافیت سربازی برای متاهلان شرایط ویژه ای است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

سوالاتی که ممکن است برای مشمولین متاهل و خانوادشان ایجاد شود، این است که آیا آنها می توانند از خدمت سربازی معاف شوند؟ چه مقدار کسری خدمت براساس قانون می توان برای این افراد دریافت کرد؟ میزان حقوق و مرخصی مشمولان متاهل، چه میزان خواهد بود؟ آیا تمهیداتی برای محل خدمت سربازی آنها در قانون در نظر گرفته شده است یا خیر؟

گذراندن خدمت سربای به خودی خود، کار سختی است و این سختی برای مشمولین متاهل دوچندان خواهد بود؛ چرا که آنها برای تامین مخارج و دیگر نیازهای همسر و فرزند خود، متاهد هستند. به همین دلیل در اینجا به بررسی قوانین و تسهیلاتی که در این زمینه برای مشمولین متاهل در نظر گرفته شده است؛ خواهیم پرداخت.

راه های معافیت سربازی برای متاهلین

باید گفت که در قانون نظام وظیفه، معافیت سربازی برای متاهلین در نظر گرفته نشده است؛ ولی آنها می توانند از تسهیلات بسیاری همچون کسری خدمت یا مرخصی بیشتر، حقوق و محل خدمت نزدیکتر استفاده کنند. باید این موضوع را در نظر گرفت که با وجود اینکه در قانون برای متاهلین، معافیت از خدمت سربازی در نظر گرفته نشده است؛ ولی راه های بسیار دیگری برای معافیت از سربازی وجود دارد که 3 مورد از رایج ترین آنها به شرح زیر است:

    معافیت پزشکی

یکی از راه های معافیت سربازی برای متاهلین، استفاده از شرایط معافیت پزشکی است. در صورتی که فرد مشمول یکی از بیماری های موجود در لیست بیماری های مربوط به معافیت پزشکی را داشته باشد؛ می تواند از این قانون برای معافیت از خدمت سربازی استفاده کند. بر طبق این قانون، در صورتی که فردی دچار بیماری های عمومی مانند اضافه وزن یا کوتاه قامتی، بیماری های قلبی و عروقی و ... باشد؛ می تواند از انجام خدمت سربازی معاف شود. معافیت پزشکی اعصاب و روان، چشم، گوش و ... از جمله این معافیت ها هستند.

    معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی یکی از رایج ترین و متداول ترین نوع معافیت سربازی است که جزء معافیت های موقت محسوب می شود و افراد می توانند تا پایان زمان تحصیل خود از آن استفاده کنند.

    معافیت کفالت

یکی دیگر از انواع معافیت های رایج، معافیت کفالت است. معافیت کفالت حالت های مختلفی همچون کفالت پدر بیمار بالای 70 سال، مادر مطلقه و فرد معلول در خانواده دارد که می توان به عنوان راهی ساده برای معافیت از خدمت سربازی آن را در نظر گرفت.

معافیت سربازی برای متاهلین دارای فرزند

شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که آیا برای مشمولین دارای فرزند هم معافیت از سربازی لحاظ نمی شود؟ در پاسخ باید گفت در قانون نظام وظیفه هیچ نوع معافیتی برای مشمولان دارای 3 فرزند در نظر گرفته نشده است و این افراد می توانند از کسری خدمت در این زمینه استفاده کنند.

تسهیلات سربازی برای متاهلین

همانطور که پیشتر گفته شد؛ با اینکه معافیت سربازی برای متاهلین در نظر گرفته نشده است؛ تسهیلات و شرایطی برای این افراد وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی تسهیلاتی که برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده است؛ می تواند نگرانی های مشمولان متاهل را کاهش دهد. به عنوان مثال استفاده از تسهیلات مرخصی، نیمی از روزهای هفته را برای انجام شغل های دیگر و کسب درآمد، خالی می کند؛ تا آنها در امرار معاش خانواده خود دچار مشکل نشوند. همچنین حقوق بیشتری که برای سربازان متاهل در نظر گرفته می شود؛ آنها را در گذراندن زندگیشان، یاری کند.

تسهیلاتی که در قانون برای این افراد در نظر گرفته شده است؛ کسری خدمت، میزان حقوق و مرخصی بیشتر، همگی از جمله تسهیلاتی است که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کسری خدمت سربازی

یکی از مهمترین مواردی که به جای معافیت سربازی برای متاهلین، در نظر گرفته شده است؛ کسری خدمت سربازی است. داشتن کسری خدمت این فرصت را به مشمولین می دهد که با صرف زمان کمتر در خدمت سربازی، بتوانند هر چه سریعتر آن را به پایان برسانند و به خانواده و فرزندان خود رسیدگی کنند.

براساس قانون نظام وظیفه، متاهلین دارای فرزند؛ می توانند از کسری خدمت استفاده کنند. شرایط این نوع از کسری خدمت به این صورت است که متاهلین می توانند به ازای هر فرزند؛ از سه ماه کسری خدمت استفاده کنند. همچنین غیبت در این افراد تاثیری بر میزان کسری نخواهد داشت و مشمولین با غیبت هم می توانند از این کسری استفاده کنند.

مشمولین متاهل می توانند با مدارک لازم برای کسری خدمت همچون شناسنامه، کارت ملی و مدارک تولد فرزند خود، به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند. و از این شرایط استفاده کنند. درست است که این راه نمی تواند مانند معافیت سربازی برای متاهلین باشد؛ ولی با استفاده از آن می توان شرایط را ساده تر کرد.

میزان حقوق سربازان متاهل

یکی دیگر از تسهیلاتی که به جای معافیت از سربازی برای متاهلین در نظر گرفته شده است؛ افزایش میزان حقوق سربازی است. تفاوت حقوق دریافتی سربازان مجرد و متاهل در این است که برای مشمولین متاهل، مانند کارمندان نیروهای مسلح، حق همسر و اولاد در نظر گرفته می شود و این میزان به حقوق این سربازان اضافه می شود.

محل خدمت سربازی

بسیاری از افراد متاهل که به دنبال معافیت سربازی برای متاهلین هستند؛ به دلیل دوری از خانواده و دور بودن محل خدمت، در پی راهی برای انجام این کار هستند. به همین دلیل یکی از تسهیلاتی که نظام وظیفه برای متاهلین در نظر گرفته است؛ نزدیکی محل سربازی به محل سکونت او و خانواده اوست.

از آنجا که طول دوره سربازی طولانی و دو ساله می باشد؛ نزدیک بودن محل خدمت به محل زندگی می تواند کمک بسیار بزرگی برای مشمولین متاهل باشد. بر طبق این قانون سرباز متاهل باید در نزدیکترین مکان ممکن به محل سکونت خود، مشغول به انجام خدمت سربازی شود.

برای دریافت انتقالی به محل سکونت همسر، سربازان متاهل باید مدارک خود را به محل خدمت ارائه دهند. در نهایت و پس از ارسال مدارک لازم و پیگیری نامه انتقالی، مدارک به تایید نظام وظیفه عمومی ناجا می رسد و سربازان متاهل می توانند در محلی نزدیک تر خدمت خود را انجام دهند. مدارک لازم برای این کار شامل: اصل و کپی شناسنامه و عقدنامه است که باید به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10 ارائه شود.

لازم به ذکر است که سربازانی که پس از اعزام به خدمت، ازدواج می کنند هم می توانند با ارائه مدارک ازدواج، در حین خدمت، انتقالی بگیرند. این موضوع در خصوص فرزنددار شدن در حین خدمت هم صدق می کند و افراد می توانند با ارائه مدارک فرزند خود، در حین خدمت از تسهیلات موجود استفاده کنند.

میزان مرخصی سربازان متاهل

با این وجود که در قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه، معافیت سربازی برای متاهلین در نظر گرفته نشده است؛ تسهیلاتی برای این افراد به وجود آمده تا شرایط را برایشان ساده تر کند. میزان مرخصی بیشتر، یکی از این تسهیلات است. مرخصی این افراد حدودا 10 روز از سایر سربازان بیشتر است. این مرخصی در مناطق با آب و هوای بد درجه 2، 16 روز ، در آب و هوای بد درجه 3، 18 روز و در مناطق با آب و هوای بد درجه 4، 24 روز می باشد.

در این مطلب سعی شد معافیت سربازی برای متاهلین بررسی شود. بعلاوه راه های ساده ای برای معافیت و تسهیلات این افراد معرفی کردیم. شما هم در صورتی که شرایط بهره مندی از این تسهیلات را دارید؛ می توانید با ارائه مدارک خود به دفاتر پلیس + 10، مراحل مربوطه را طی کرده و از این مزایا استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع معافیت سربازی، آدرس و تلفن دفاتر پلیس +10 و هر گونه اخباری در این زمینه یا اطلاعات و اخبار دیگر، می توانید به پایگاه تحلیلی خبری شجرنیوز مراجعه کنید. شجرنیوز از جمله پایگاه های خبری است که به جریان سالم اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه اعتقاد دارد و می توانید با استفاده از آن در هر زمینه ای اطلاعات خود را تکمیل کنید.

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بیچاره ارسالی در

      اقا مگه دولت برای ما چی کرده که 2 سال برده اونا باشیم با اون وضع اقتصادی بخدا اگه از حال و وضع ما خبر داشتین سربازی که هیچ همه چیز رو برای ما رایگان میکردین. دم از عدالت علی صحبت میکنن ولی از یزید بدترن....

      • مسیح ارسالی در

        همچی رو خیلی خوبم میدونن. مشکل. شرفه. که داخل دولتی ها اصلا وجود نداره

    • آدم ارسالی در

      راهکار ازدواج؛ بالا بردن ارزش پول ملی، دزدی کمتر، فراهم آوردن امکانات زندگی و عمل به قانون اساسی است( موظف بودن دولت به فراهم کردن تحصیل، ازدواج و تامین کار و مسکن جوانان )

    • ناامیدازعدالت ارسالی در

      مشکلات مردم بااین وعده ووعیدها حل نخواهدشد.اصلا چراباید سربازی اجباری باشه.دلیلش چیه.دوما خیلی ها هستند.که به هیچ نوعش نمیتوانند به سربازی بروند.چون خیلی ازمشمولان غایب بالای ۳۰سال دارند.واکثرا هم متاهل ودارای فرزند وبچه هستند.حالا مشکلات دیگر بماند.مثلا کسی که ۴۰سال دارد.به چه درد سربازی میخورد.اصلا بااین سن وسالها.خود نظام اینها رااستخدام نمیکند.بیایید یک راه حل درست واساسی ارایه بدید.نه اینکه فقط تهدید به محرومیت وبگیر وببند.کنید.طرح جریمه ریالی بهترین جایگزین برای این افراد است.

      • ناشناس ارسالی در

        آفرین دقیقا منم نتونستم برم ۳۳ سال سن دارم مستاجر هستم یدونه بچه ۱۲ ساله دارم به قرآن خرجش رو نمیتونم بدم همش شرمنده همش شرمساری همش زجر همش گرفتاری با این گرفتاری خدمت سربازی میخام چیکار از ترس صاحب خونه ام نصف شب میام خونه که منو نبینه باید فکری بشه برای ما متاهلین حالا یه خورده جریمه بدیم بخریم خوبه یه چندوقت پیش این کارو کردن فروختن بلخره یک سری ها جا موندن باید بازم یه وقتی بدن تا جا موندها بازم بخرن با قرضی نسیه چکی بلخره از شکم زن و بچه میزنیم میخریم ترو خدا رسانه ای بکنیم بلکه کاری بکنن برامون

    • عدالت ارسالی در

      سلام این عدالت نیست من خدمتم افتاده تو شهر خودم یک قدمی خونه خودم ولی نمیزارن برم خونه درهفته یک 24 بیشتر نمیزارن برم با این که متاهل هستم این اسمش عدالت برای همون همه فراری میشن

    • جلیل ارسالی در

      بی شرف ها خیلیها هستن که نمیتونن بخاطر مشغله وزندگی سختشون سربازی بیان، یکیشون خود من، کل زندگیم تو ایران سوخته بخاطر شما دیکتاتورهای خون خوار، من اماده م بمیرم خسته شدم لعنتی

    • انلاین ارسالی در

      هیچ حرفی ندارم ولی بارمون کردید بل این طرز فکراتون

    • محمد ارسالی در

      اینهمه هزینه میکنید که چی بشه! پادگان تبدیل کنید واسه بی خانمان ها افرادی که سالم هستند یه حرفه ای هم یادشون بدید کم کم دستشون تو جیب خودشون بره

    • بدبخت ارسالی در

      این عدالت نیست.
      تو مملکت ما همه چی زوری شده خدا لعنت کنه آدم زورگو را.
      ۶ ساله غیبت کردم بخاطر مخارج زندگی الانم که متاهلم و بجه تو راه دارم عمرا هم نمیرم،به دلیل سنگینی کارم دچار بیماری دیسک کمر هم شدم درخواست معافیت پزشکی هم کردم اما میگن نه فکرکنم طرف باید فلج بشه تا بهش معافیت بدن.
      ۶ ساله غیبت دارم ۶۰۰ سال دیگه هم غیبت میکنم
      آدم اگه خدمت کن باشه باید به پدر و مادرو زن و بچش خدمت کنه
      الهی ریشه ناحقی بریده شه به حق علی.

      • amir ارسالی در

        خوب داداش این کار رضا قلدر بوده فقط الان من نمی‌دونم چطوری اینا اسمشو گذاشتن سربازی مقدس

      • علی ارسالی در

        اگر کار رضا قلدر بوده و بد بوده چرا اینا دارن ادامه میدن؟ چطوره هرچی مربوط ب شاه بود عن بود الان سربازی زوری خوبه؟

    • ناشناس ارسالی در

      طرحهایی میدید ادم حالش بهم میخوره منی که دوسال دهنم اسفالت شده چی پس چرا برای من ازین طرح ها نبود پسر کم شده میخواید به زور برن زن بگیرن با این وضعیت گرانی که به لطفتون شامل حالمون شده بابا بسه هرروز استرس و دیوانمون کردید اه

    • گمنام ارسالی در

      سلام...یه کاری بکنید که مردم ازتون خوشحال باشن و دعا خیر مردم پشت سرتون باشه..مطمن باشید خدمت کردن به خلق بالا ترین اجر در نزد خداوند دارد..موفق باشید

    • ناشناس ارسالی در

      طرف متولد ۱۳۵۵ میشه ۴۵ سالش پیر شده با چندتا فرزند حتی نوه هم دارد باید بره خدمت سربازی واقعا خجالت آور

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من ۴۰ سال دارم متاهل هم هستم مادر هم ۸۰ سال دارد پيش من زندگی میکندچگونه اقدا م کنم برای معافیت، لطفا راهنمایی کنید سپاس فراوان

      • m.fazely ارسالی در

        باسلام و عرض ادب سریعا کپی مدارک مادر و خودت و یه استشهادیه دال بر اینکه شما سرپرستی مادر را عهده دار هستید آماده کن واگر شهرستانی هستید از شهرستان واسه هرکاری اقدام کنید بهتره پس تشریف ببر اونجا اما درغیراینصورت از دفاتر خدمات پلیس+10 اقدام کنید انشاالله خیره

      • ناشناس ارسالی در


        سلام،من قبلاً سربازی رفتم،هر 24ماه رو خدمت کردم ،ولی مرخصی هام رو برام اضافه زدن ،یعنی حدود 18ماه ،الان دوتا بچه دارم،ومتاهل هستم،وضعیت من چطور هست

    • وحید ارسالی در

      مملکت مضخرف

    • سلام ارسالی در

      من متولد ۱۳۵۷هستم پسرم ۱۲سالشه میتونم معافیت بگیرم

      • ناشناس ارسالی در

        دمت گرم
        من جای شما باشم ۵ سال وایمیسم با پسرم میرم،،
        شما الان معاف هستید

      • مهدی ارسالی در

        داداش فکر میکنم تا متولد 1362اونایی که متاهل بودن را بخشیدن ی پیگری بکن سن شما که حتما معاف شدن

    • ساجد بامری ارسالی در

      سلام دو تا فرزند دارم متولد ۵۶ است چطور راه معافیت دارم راهنمای کنید

      • مهدی ارسالی در

        داداش معافیت تا سال 1360را که بخشیدن البته متاهل

    • حسن ارسالی در

      لطفاً سر تیتر خبر را عوض کنید و معافیت سربازی برای متاهلین نداریم.

      • فاطمه زهرا ارسالی در

        بزرگوار شما دیگ لازم نیست اقدام کنید یکی دوسال دیگ نیاز ب کارت ندارید

    • یک خر ارسالی در

      برید بمیرید حالم بهم میخوره از هرچی خدمتو درس و زندگیو ...شماها یک مشت مزدور پست هستید زندگیم تو ایران نابود شد خدا زندگیتونو نابود کنه برای کدوم نظام خدمت کنم چی دادید بهمون که 2سال از بهترین دوران زندگیمونو میخواهید برید بمیرید

    • ناشناس ارسالی در

      شعر بود

    • ترابی ارسالی در

      چرا تیتر کاذب میزنین؟ فقط برای جذب مخاطب؟هه

    • وحید ارسالی در

      خوب این که معافیت برای متاهلین نیست من متأهل هستم ولی معاف نشدم

    • بهروز سلیمانی ارسالی در

      باسلام من الان۴تافرزنددارم بچه بزرگم دم بخته ۲۳سالشه بغیرازاون ۳تامدرسه ای دارم مستاجرم ماهی۱۶۰۰کرایه میدم باپول برق اب میشه ۲تومان شماجای من میشه بااین وضع سربازی رفت

    • ابراهیم ارسالی در

      فرق بین سرباز مجرد و متاهل فقط تو اسمشه وگرنه هیچ فرقی برای آدم تو خدمت نداره جفتشون باید برن دستشویی بشورن،چمنارو بادستشون هرس کنن،جارو بزنن،بنایی کنن یا اگه شانس بیارن راننده یا آبدار چی بشن که از سرما گرما در امون باشن...خلاصه دوسال از عمر نازنینتو باید بخاطر پسر بودن الکی از دست بدی بخاطر هیچی نه چیزی یاد میگیری نه فایده داره برات فقط یه کارته که بدرد استخدامی میخوره تمام

      • ناشناس ارسالی در

        احمق جان زمانی که ۱۸ سالت بود باید میرفتی

    • VAHID ارسالی در

      نظرمو بفرستید.چرا نمی‌فرستید من پنجاه هشتم .نداشتم بخرم ،ندارم .خدا نابودتان کنه .چرا ماهارا که متولد پنجاه هشتیم معاف ‌نمیکنید .الهی درود گره ما روخدا نشونتون بده ..رهبر یادت باشه اون بالا نشستی ..خداجای حق..ظلم به مرد زن وبچه دار ..بی خانه مستجر ..

      • جفر ارسالی در

        حیف شدیم تو این خراب شدع

    • علی ارسالی در

      آدم زن بگیره بیچاره می شه.ارزش نداره بخاطر چند ماه آدم بیچاره بشه.من که ترجیح می دم مجرد باشم.

      • ناشناس ارسالی در

        آفرین

    • ناشناس ارسالی در

      اگه‌ راست‌ میگید‌ اضافه‌ های‌ پشت‌ دفترچه‌ های‌ سربازای‌ در‌ حین‌ خدمت‌ راببخشید‌ سرباز‌ بدبخت‌ جه‌ گناهی‌ کرده بعد‌ از‌ ۲۱‌ ماه‌ ؟۶‌ ماهم‌ اضافه‌ بکشه‌ از‌ خدا‌ بترسید‌

    • mahdi ارسالی در

      امروز خدمتم تموم شد. بدون کسری 21 ماه خدمت کردم
      فقط عمرم هدر رفت
      اینا دنبال حمال هستن کاراشونو انجام بدن براشون چایی ببرن و اتاقشونو تمیز کنن

    • علی ارسالی در

      با این معافیتها حقوق یه عده که رفتن شهید شدن جانباز شدن و...ضایع میشه

      • ناشناس ارسالی در

        چه ربطی داره جناب من که زن بچه دارم مستاجر هستم نتونستم برم خدمت کنم از سگ تولگی رفتیم سره کار باید بتونیم معاف بشیم یا بفروشن که ما بتونیم بخریم معافیت از خدمت یعنی زایع شدن حق شهیدان و جانباز ها چه فکر بچه گونه ای میکنی نترس شهیدان و جانباز ها انقدر عزیز هستن در دل ما و ملت که با این چیزها حقشون نا حق نمیشه این گونه فکر کردن عده ای مثل شماست که حق دیگران رو ضایع میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام اگر میشه با فروش سربازی موافقت کنید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفا با فروش سربازی موافقت بفرمایید

    • سعید ارسالی در

      والا این چکاریه
      این چ راهکاری هست
      نمیدونم بخندم یا گریه کنم
      هی هی هی

    • سعید ارسالی در

      به جای این مسخره بازی یعنی خدمت مفتی به صورت رسمی استخدام کنین در نیروهای نظامی ،
      این سربازی دقیقا عین سواستفاده هست ،نیروی جوانی یک نفر باید صرف نگهبانی بشه ،آخرش هیچ،
      خیلی حکومت لاشیه :چون میدونه استخدام کنه بایدحقوق بده و فرد بازنشست میشه
      اما با دو سال سربازی تحت عنوان اجباری ولی واقعیت مفتی، حکومت مسئولیتی نداره و بازنشستگی ای هم نداره

    • ناشناس ارسالی در

      بابا من الان 38 سال سن دارم و 6 تا بچه کارگر ساده هستم که خرج زن وبچه ام را بزور در میارم مستاجر هم هستم کی میتونه با این وضعیت کشور بره سربازی دلتون خوشه اون بالا نشستین حق مردم را میخورین چرا بچه های مسولیت نمیرندسربازی

      • ناشناس ارسالی در

        سلام برای هر بچه ۳ماه کم میکنند شمایه بچه دیگه بیارین کاملا ازسربازی معاف هستین

    • ناشناس ارسالی در

      شما کار برای جوانان فراهم کنید، اونا ازدواج هم می کنند کی دختر خودش به یک فرد بیکار ، بی خونه ،بی یار ، میده شما که نوشتی این مطلب خودت حاضری دختر خودت را به یک فرد بیکار بدی به گفته خود شما 12میلیون باید درآمد داشته باشی نمیری ، بعد میگی ازدواج کن ، بچه دار شو اونم بچه هم بدانید آینده نداره بهتر به دنیا نیاد ، یک قیمت تخم مرغ ، سیب زمینی نمی تونید کنترل کنید ، کارشناس شما میاد تو تلوزیون به مردم میگه برنج خالی بخورید با کمال بی آری ،در ضمن با انشالله ماشاالله کردند چیزی درست نمی شود باید با دید واقع گرایانه به قضیه نگاه کنید ایران در انزوا هست ، لشکر بیکاران هم در جامعه موج میزنه بعد میای میگی سرباز ازدواج کن ، همین وام که میدن ضامن نداشته باشی بهت یک هزار تومان هم نمیدن در پایان این میگم پول امروز حرف آخر میزنه بهتر برای جوانان شغل ایجاد کنید اگه این کار انجام بدید ازدواج هم می کنند بچه دار هم می شند.

    • ناشناس ارسالی در

      بهترین راهکار فروش خدمت سربازی و پرداخت حقوق مکفی به سربازان داوطلب خدمت سربازی چه مجرد یا متاهل .

    • جعفر ارسالی در

      چرت و پرت بود هیچ گونه مطلب دقیق نداشت و بیهوده یک سری شنیده ها نوشته شده ....دقت کنید ...بدرد نخورا

    • علی ارسالی در

      من متاهل بودم رفتم خدمت یجور آب و تابش دادید دلم خواست دوباره برم خدمت واقعا حقوق بالا مرخصی وکسر خدمت و مزایای فراوان....
      عجب.....من موندم چرا سرو کله نمی‌شکند فقط

    • علی ارسالی در

      فقط آمار طلاق بیشتر میشود.

    • ناشناس ارسالی در

      اگه فقرا برن خدمت زن بچها شون چی بخورن اینقد سخت نگیرید خدایی هم هست

    • احسان ارسالی در

      خب چرا الکی می‌نویسید معافیت برای متاهلین ،

    • ناشناس ارسالی در

      واقعان الان با این وضع گرونی سربازی کی میره.دوسال ازبهترین دوران جوانیت بایدبری کچل کنی

    • خرگوش ارسالی در

      اینقد جوان های مملکت رو گول نزنید وبدبخت نکنید ...بااین بی فکریاتون ...دزدهای مملکت

    • ناشناس ارسالی در

      متعهد نه متاهد

    • اخسان ارسالی در

      مسکن وکار و اجاره زمین کشاورزی و یارانه بنزین و گاز وبرق واب کنان نانوائیها همه دست افغانیها نقد میخورن وبدون مردم ول کردن.بذار افغانیها رو هم ببرن سربازی.پدر مردمو در آوردن تو اختلاس همه تو مشکل حل کردن هیچ کس نیست.

    • عدالت ارسالی در

      عدالت در کشور ما وجود نداره از هر سو راخ ممکن وارد می شوید بلکه جوانان ازدواج کنن ، ما نه ازدواج میکنیم نه به خدمت سربازی میریم ،به مردم بد جور خیانت میکنین،

    • ناشناس ارسالی در

      در این کشور با این همه شهید و جانباز وقتی برای نفس ارزش قایل نیستند خدمت نکنید بهتره ما اشتباه کردیم هدف این نبود راه اشتباه اومدیم

    • زهرا ارسالی در

      طرح فروش خدمت سربازی چی شد ؟

    • محمد ارسالی در

      بابا ما خودمون از دست خودمون اسی هستیم اونوقت زن بگیریم .چرا برم سربازی ک چی بشه ک اقایون دزردی کنن ما هم ازشون دفاع کنیم .میگن بری سربازی مرد میشی .من میخوام نامرد بمونم مشکلیه
      اگه مرد بودن به سر بازی بودن بود خودم خیلیها رو میفرستادم سربازی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه