ارسال به دیگران پرینت

خانواده | زن | جامعه

زن می‌تواند تأثیرگذارترین صدا در جامعه باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زن به عنوان بخش مهم جامعه می‌تواند به عنوان تأثیرگذارترین صدا باشد و حضور زن در جامعه با چارچوب رعایت عفاف هیچ منعی ندارد.

زن می‌تواند تأثیرگذارترین صدا در جامعه باشد

حجت‌الاسلام احمد مبلغی در پنجمین سمینار تخصصی ملی صدای زن که امروز ۲۷ آبان ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به آیات ۲۲ و ۲۳ سوره قصص (وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاءَ مَدْیَنَ قَالَ عَسَی رَبِّی أَنْ یَهْدِیَنِی سَوَاءَ السَّبِیلِ ﴿۲۲﴾و چون به سوی [شهر] مدین رو نهاد [با خود] گفت امید است پروردگارم مرا به راه راست هدایت کند (۲۲)وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْیَنَ وَجَدَ عَلَیْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ یَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَیْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُکُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِی حَتَّی یُصْدِرَ الرِّعَاءُ وَأَبُونَا شَیْخٌ کَبِیرٌ ﴿۲۳﴾و چون به آب مدین رسید گروهی از مردم را بر آن یافت که [دامهای خود را ] آب می‌ دادند و پشت‌ سرشان دو زن را یافت که [گوسفندان خود را] دور میکردند [موسی] گفت منظورتان [از این کار] چیست گفتند [ما به گوسفندان خود] آب نمی‌ دهیم تا شبانان [همگی گوسفندانشان را] برگردانند و پدر ما پیری سالخورده است (۲۳))، اظهار کرد: قرآن کریم در این آیات صدای زن را رسا معرفی کرده است. جای جای قرآن کریم آکنده از این صدایی است که معنویت و معرفت را بیان می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به این آیات اولین کسانی که حضرت موسی(ع) در این حرکت اجتماعی ملاقات می‌کند، یک زن است. در این ملاقات، گفت‌وگویی که در آن عفت نهفته است، انجام می‌شود یعنی هم فعالیت اجتماعی انجام می‌دهند و هم عفت در آن انعکاس یافته و هم نگاه زن به خانواده است چراکه دختر شعیب به پدر پیرش اشاره می‌کند.

مبلغی بیان کرد: دیدگاه امام و رهبری این است که نباید تصور کرد که جای زن فقط در خانه است. نباید تصور کرد زن که به جامعه می‌آید از خانواده می‌بُرد. عفت آن نیست که فعالیت مشترک با مرد آغاز نشود بلکه زن می‌تواند تلاش فرهنگی و کوشش اجتماعی کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زن به عنوان بخش مهم جامعه می‌تواند به عنوان تأثیرگذارترین صدا باشد و حضور زن در جامعه با چارچوب رعایت عفاف هیچ منعی ندارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه