ارسال به دیگران پرینت

توافق نامه | متاروس | سفارت

موافقت اولین کشور با ایجاد سفارت در متاورس

دولت باربادوس به طور رسمی توافق نامه‌ای را برای ایجاد یک سفارت دیجیتال در Decentraland، امضا کرد.

موافقت اولین کشور با ایجاد سفارت در متاورس

 به نقل از rt، جزیره کوچک باربادوس در دریای کارائیب قرار دارد. براساس گزارش‌ها دولت این کشور به طور رسمی توافق نامه‌ای برای ایجاد یک سفارت دیجیتال را در Decentraland امضا کرد.

گفته شده، دولت این جزیره قصد ندارد گسترش دیجیتال خود را متوقف کند و جزئیات معاملات مشابه با تعدادی دیگر از پلتفرم‌های واقعیت مجازی، از جمله Somnium Space و SuperWorld را بررسی می‌کند. هنگامی که مقامات این جزیره برای اولین بار ساخت سفارت متاورس را در ماه آگوست تایید کردند، دولت این پروژه را نوعی "دیپلماسی فناوری" نامید و گفت که می‌تواند در‌هایی را برای تبادل فرهنگی بیشتر با سایر کشور‌ها باز کند.

موافقت بلاروس با ایجاد سفارت در متاورس

بازگشایی سفارت که در ژانویه اتفاق می‌افتد، باربادوس را به اولین کشوری در جهان تبدیل می‌کند که سرزمین مستقل دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد. اگرچه این ابتکار هنوز در مرحله اولیه و تا حدودی آزمایشی است، اما به دنبال اقدامات دیگری در حوزه سایبری از جمله ایجاد دلار الکترونیکی باربادوس است. این مفهوم توسط نماینده فعلی این کشور در امارات متحده عربی رهبری می‌شود.

با ترکیب عناصر رسانه‌های اجتماعی و واقعیت مجازی، مفهوم متاورس به طور پیوسته محبوبیت پیدا کرده است و توجه شرکت‌های بزرگ فناوری را جلب می‌کند. ماه گذشته، فیسبوک خود را تحت یک شرکت مادر جدید به نام متا معرفی کرد و به دنبال توسعه متاورس است، در حالی که ده‌ها شرکت دیگر، از جمله مایکروسافت، روبلکس و انویدیا نیز به دنبال توسعه نرم افزار و سخت افزار این دنیای مجازی هستند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه