ارسال به دیگران پرینت

کاهش | دما | بارش

کاهش ۸تا۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شمال و شرق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: امشب در مناطق مرکزی کشور کاهش ۶تا ۸ درجه و در نواحی شرق و شمال کشور کاهش ۸تا ۱۲درجه ای دما انتظار می‌رود.

کاهش ۸تا۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شمال و شرق کشور

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امشب در بخش‌هایی از اصفهان، یزد، کرمان، فارس، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود افزود: در هرمزگان و شرق بوشهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: امشب در نواحی شرق به‌ویژه منطقه زابل و جنوب شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان این‌که روز پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از فارس، هرمزگان، بوشهر و جزایر تنگه هرمز رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود.

او توضیح داد:  در روز‌های پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: از اواخر وقت روز شنبه با ورود سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب و روز یکشنبه در غرب ،جنوب غرب ، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امشب در مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما ۶تا ۸ درجه و در نواحی شرق و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما ۸تا ۱۲درجه انتظار می‌رود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی و در بعدازظهر صاف خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۹ درجه و کمترین آن به ۰ درجه می رسد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه