ارسال به دیگران پرینت

افزایش نارضایتی‌ها از بایدن؛ ۶۱ درصد آمریکایی‌ها فرد دیگری را در ۲۰۲۴ می‌خواهند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی می‌خواهند که جو بایدن کنار برود و راه را برای یک فرمانده کل قوای جدید در ۲۰۲۴ باز کند.

افزایش نارضایتی‌ها از بایدن؛ ۶۱ درصد آمریکایی‌ها فرد دیگری را در ۲۰۲۴ می‌خواهند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی می‌خواهند که جو بایدن کنار برود و راه را برای یک فرمانده کل قوای جدید در ۲۰۲۴ باز کند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این تازه‌ترین ضربه به وجهه عمومی این دموکرات ۷۸ ساله است که آمار نظرسنجی‌ها از زمان روی کار آمدن او در ژانویه، از سقوط پایدار رضایت مردمی از او حکایت دارند.

حدود ۶۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی که در نظرسنجی هیل – هریس‌ایکس مشارکت کردند، گفتند بایدن باید کنار بکشد تا چهره دیگری در رقابت بعدی کاخ سفید نامزد پست ریاست جمهوری شود.

کمتر از یک‌چهارم معادل ۲۴ درصد گفتند که او باید دوباره در انتخابات نامزد شود و ۱۵ درصد در این رابطه اطمینانی نداشتند. بیشترین حمایت‌ها از بایدن، از جانب دموکرات‌هاست، گرچه تعدادی از آنها نمی‌خواهند که او دوباره نامزد شود.    

۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان دموکرات در این نظرسنجی می‌خواهند ترامپ در رقابت ۲۰۲۴ کاخ سفید حضور داشته باشد، در حالی که نزدیک به ۳۷ درصد از او می‌خواهند که کنار برود.  

احساسات ضد بایدن در میان جمهوری‌خواهان غالب است؛ ۸۷ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه معتقدند بایدن باید راه را برای فرد دیگری باز کند، در مقایسه با آن، تنها هشت درصد امیدوارند که او دوباره نامزد انتخابات شود.

اما اصلی‌ترین ضربه به رضایت مردمی از این رئیس‌جمهوری آمریکا، از جانب مستقل‌هاست که در ۲۰۲۰ موجب رسیدن او به کاخ سفید شدند. اکثر رای‌دهندگان مستقل باور دارند که بایدن باید به نفع فرد دیگری کنار برود. ۵۹ درصد از آنها برای انتخابات ۲۰۲۴ یک نامزد جدید می‌خواهند و تنها ۱۷ درصد عکس این را می‌گویند. اما ۲۵ درصد از مستقل‌ها مطمئن نیستند.

این نظرسنجی نهم و دهم نوامبر، درست چند روز پس از آنکه دموکرات‌ها عملکرد ضعیفی در انتخابات ایالاتی و محلی در سراسر آمریکا نشان دادند، انجام شد. این بررسی در میان ۹۲۱ رای‌دهنده ثبت‌نامی انجام شد.

میانگین رضایت شغلی از بایدن در آخرین نظرسنجی وب‌سایت ۵۳۸ در سطح بی‌سابقه‌ای کاهش یافت. رضایت از عملکرد او در این نظرسنجی روز پنج‌شنبه تنها ۴۲.۵ درصد شد و امروز با اندکی افزایش به ۴۲.۸ درصد رسید.

در همین حال، میانگین نارضایتی از او به بالاترین حد در تمام دوران‌ها رسیده است و رقم ۵۱.۷ درصد را نشان می‌دهد.

نظرسنجی هیل – هریس‌ایکس همچنین نشان می‌دهد، اکثر رای‌دهندگان معادل ۴۶ درصد معتقدند که بایدن کمتر از انتظار آنها عمل کرده است. ۲۳ درصد گفتند او بیش از انتظارشان عمل کرده و ۳۱ درصد گفتند که او انتظارات را برآورده کرده است. همچنین نیمی از تمام شرکت‌کنندگان مستقل گفتند که عملکرد او کمتر از سطح انتظار بوده است، همچنین ۷۲ درصد از جمهوری‌خواهان و ۱۷ درصد از دموکرات‌ها هم همین نظر را داشتند.

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه