ارسال به دیگران پرینت

مردم | مناطق صنعتی | صنایع

بهره‌مند شدن مردم مناطق صنعتی از صنایع ضروری است

استاندار بوشهر گفت: بهره‌مند شدن مردم مناطق صنعتی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را یک ضرورت است.

بهره‌مند شدن مردم مناطق صنعتی از صنایع ضروری است

احمد محمدی‌زاده در نشستی با مسئولان شهرستان جم وحدت را یکی از اسرار مهم حفظ نظام اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: وحدت بین مردم و مسئولان اصل رمز موفقیت و ماندگاری نظام اسلامی ایران است که امروز در این شرایط جنگ اقتصادی به وحدت مانند گذشته و تا حدودی بیشتر از قبل نیازمند هستیم.

وی آثار جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی ایران را برشمرد و بیان کرد: بعد از برجام و اقدام نابخردانه ترامپ در آمریکا، درگیر جنگ همه جانبه اقتصادی قرار گرفته‌ایم گرچه تحریم‌ها از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد ولی در ۲.۵ سال گذشته به‌شدت گسترش یافت و اکنون درگیر جنگ همه جانبه اقتصادی هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در جنگ اقتصادی همانند دفاع مقدس که با وحدت به پیروزی رسیدیم نیاز به اتحاد و همدلی است تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مردم حماسه بی‌نظیری خلق کردند که اکنون در این شرایط نیز نیازمند تقویت اتحاد و همدلی هستیم.

محمدی‌زاده با اشاره به استقرار پالایشگاه گاز در شهرستان جم افزود: زندگی در کنار صنایع دارای مزایا و معایبی است و در کنار زندگی سنتی روند تغییرات تسریع می‌کند و انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته با وجود همه مشکلات در عمران و آبادانی معجزه کرده چراکه در مقایسه با ابتدا انقلاب واقعاً تغییرات شگرف ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه صنعت پالایشگاه گاز در جم عوارضی هم داشته است گفت: باید تلاش شود این عوارض کاهش یابد که یکی از عوارض آن مصرف منابع زیرزمینی شامل گاز، نفت و منابع آب است و در این راستا برنامه‌ریزی درست و عدالت محورانه در نقاط صنعتی انجام نشده است.

استاندار بوشهر بهره‌مند شدن مردم مناطق صنعتی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را یک ضرورت دانست و افزود: باید سهم مردم در این صنایع مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه آسیب در صنایع نقاط نفت‌خیز و گازی وجود دارد گفت: در جم و منطقه پارس جنوبی این آسیب وجود دارد که باید راهکارهای لازم برای بهره‌مند شدن مردم استان بوشهر از ظرفیت این صنایع ارائه شود.

محمدی‌زاده با اشاره به ساخت باغان اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سد نقش مهمی در تقویت سفره آب زیرزمینی و حل مشکلات آب شرب و کشاورزی دارد.

وی باتأکید بر ساخت سد سرچشمه افزود: هر چند در جنگ اقتصادی و شرایط سخت مالی قرار داریم تلاش می‌شود ساخت سد سرچشمه مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر باتأکید بر توجه به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای حل کسری بخشی از منابع دولتی تصریح کرد: دوران اجرا پروژه آبرسانی سیراف به جم طولانی شده باید راهکاری ارائه شود تا هر چه زودتر این پروژه آبرسانی به بهره‌برداری برسد.

محمدی‌زاده از تصویب منابع اعتباری در سفر رئیس جمهور برای تسریع در اجرا طرح آبرسانی سیراف به جم خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این مصوبه باید منابع دیگری تأمین شود تا مشکل آب شرب شهرستان جم برطرف شود.

استاندار بوشهر ضمن معرفی سید محمد احمدپور به‌عنوان فرماندار شهرستان جم از خدمات سید محمد حسینی فرماندار قبلی قدردانی کرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه