ارسال به دیگران پرینت

تیم ملی | فوتبال | مشکلات

سنگ‌های بزرگ پیش روی قطار تیم‌ملی!

تیم ملی فوتبال ایران این روزها با مشکلاتی در تمام رده‌ها دست و پنجه نرم می‌کند که در نهایت این کاستی‌ها از سوی ملی‌پوشان در فضای مجازی بیان شده است.

سنگ‌های بزرگ پیش روی قطار تیم‌ملی!

 بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی مقابل لبنان، در پیامی مشترک، به انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش پرداختند و وضعیت حمایت از این تیم را در شأن خود و تیمی که در صدرجدول رده بندی آسیا و همینطور در حال صعود به جام جهانی است، ندانستند. در این پیام مشترک، بازیکنان از وضعیت نامناسب البسه تیم ملی، پرداخت نشدن پاداش‌ها، رسیدگی نکردن فدراسیون فوتبال به مشکلات این تیم در لبنان از جمله مساله زمین تمرین و مسابقه انتقاد کرده بودند.

این اتفاقات، نشان از نبود همدلی و همراهی لازم در میان بدنه مدیریتی فدراسیون فوتبال کادرفنی و بازیکنان تیم ملی دارد که در نهایت بازیکنان برای بیان مشکلات خود، متوسل شبکه‌های مجازی، هواداران و رسانه‌ها شده‌اند.

* تیم ملی اسپانسر پوشاک ندارد

بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر تیم ملی ایران هیچ تامین کننده مشخصی برای پوشاک خود ندارد و در مسابقات اخیر خود در حالی با برند آلمانی نام آشنا به میدان رفته که هیچ مبلغی را از این طریق دریافت نمی کند و این اتفاق صرفا برای حفظ ظاهر انجام شده است.

تیم‌های ملی المپیک، تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی زنان ایران در حالی اخیرا در مسابقات بین‌المللی حاضر شده‌اند که پوشاک این تیم‌ها هیچ اسپانسری نداشت و این موضوع جای تامل بسیار دارد که چطور بعد از اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال ظرف چند ماه گذشته، چنین اتفاقی رخ داده است؟ آیا درست است که تیم‌های ملی فوتبال ایران - که در سطح آسیا و جهان دارای اعتبار فراوانی هستند - از تامین البسه و همینطور درآمدزایی محروم شوند؟

یک نگاه ساده به سایت فدراسیون فوتبال ظرف یکی، دو ماه گذشته حکایت از این دارد که نماینده شرکت آل‌اشپورت در ایران و همینطور مدیران فدراسیون فوتبال بارها خبر از تولید پوشاک تمام تیم‌های ملی تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ توسط این شرکت خبر داده‌اند اما این توافق، خیلی زود نقش بر آب شده و حالا تیم‌های ملی بدون اسپانسر مشخصی هستند.

از طرفی فدراسیون فوتبال هم توان عرضه پوشاک مجزا برای هر مسابقه به ملی‌پوشان را ندارد و بازیکنان تیم ملی بعد از هر اردویی نمی توانند این البسه با خود ببرند و باید تحویل مسئولان تدارکات بدهند. دبیرکل این فدراسیون هم در صحبت‌های اخیر خود با وجود اینکه قصد فرافکنی و جلوگیری از پرداختن به این مطالب را داشت، نتوانست حرف بازیکنان را به علت استفاده از پوشاک تکراری رد کند.

* هیچ پولی در فدراسیون فوتبال نمانده است

دیگر مبحث مورد نظر بازیکنان تیم ملی به پرداخت پاداش‌ها مربوط می‌شود که ظاهرا بعد از اتمام دور دوم انتخابی جام جهانی در بحرین پرداخت نشده است. در واقع ملی‌پوشان ایران خواستار پرداخت پاداش خود در پنج بازی اخیر هستند ولی از مبلغ هنگفت سازمان برنامه و بودجه که بیش از ۵۰ میلیارد تومان بود، ریالی در فدراسیون فوتبال نمانده و تمام آن پول هنگفت، خرج شده است!

با این همه فدراسیون فوتبالی که با وعده درآمدزایی ۳۰۰ میلیارد تومانی (۱۰ میلیون یورویی) روی کار آمده بود، هنوز نتوانسته درآمدزایی مشخصی انجام دهد و وعده‌های انتخاباتی عزیزی خادم - با تمام شدن بودجه دولتی - عملی نشده است.

البته نمی‌توان فقط به مشکلات تیم ملی مردان اشاره کرد. سایر تیم‌های ملی از جمله تیم ملی فوتبال ساحلی، المپیک و همینطور زنان هم پاداش‌های اخیر خود را دریافت نکرده‌اند.

* چرا اسکوچیچ صدای بازیکنانش نیست؟

این اتفاق یک بار دیگر نشان داد که سرمربی کروات تیم ملی هنوز نتوانسته صدای بازیکنانش باشد. در دوره‌های گذشته سرمربی و سرپرست تیم ملی مسئولیت رسیدگی به وضعیت تیم را برعهده داشت و خوب یا بد، مشکلات و کاستی‌ها را ابتدا از طریق فدراسیون فوتبال و سپس در رسانه‌ها پیگیری می‌کرد.

این اتفاق، با روی کار آمدن اسکوچیچ، روی دوش ملی‌پوشان قرار گرفته و آن‌ها مجبورند خودشان در رسانه‌ها پیگیر حق و حقوق و مشکلات خود شوند.

سرمربی کروات تیم ملی بنا به دلایلی که به نبود ثبات در جایگاهش در این تیم مربوط می‌شود، هرگز نتوانسته با وجود کم و کاستی‌های موجود، اعتراض خود را نسبت به این قبیل موارد اعلام کند.

نه فقط تیم ملی بزرگسالان، بلکه سایر تیم‌های ملی هم در صورت دریافت پاداش‌ها و رفع مشکلات موجود می توانند عملکرد بهتری به نمایش بگذارند و این قبیل حواشی به طور مرتب در کنار تیم ملی به وجود نخواهد آمد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه