ارسال به دیگران پرینت

چین: آمریکا در حال ارسال سیگنال‌های اشتباه به جدایی طلبان تایوان است

وزیر خارجه چین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تصریح کرد که ایالات متحده باید ارسال سیگنال اشتباه به جدایی‌طلبان تایوان را متوقف کند.

چین: آمریکا در حال ارسال سیگنال‌های اشتباه به جدایی طلبان تایوان است

در پی سفر تحریک‌آمیز اخیر هیأت‌های اروپایی و آمریکایی به جزیره تایوان، تنش‌ها میان پکن و غرب در خصوص تایوان را بیش از پیش تشدید کرده است.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) با هشدار به نیروهای طرفدار جدایی تایوان از پکن تصریح کرد که ایالات متحده در حال ارسال «سیگنال‌های اشتباه» است.

وانگ یی با اشاره به گفت‌وگوی مجازی آتی «شی جینپینگ» رئیس‌جمهو ر چین با «جو بایدن» همتای آمریکایی وی، تصریح کرد که واشنگتن باید به تعهدات خود در قبال تایوان عمل کند و از تلاش‌ها برای جدایی تایوان از چین حمایت نکند.

اظهارات وزیر خارجه چین در حالی مطرح شد که بایدن چندی پیش با صراحت بیشتری بر دفاع واشنگتن از تایوان تأکید کرد و گفت که ایالات متحده خود را متعهد می‌داند در صورت حمله نظامی احتمالی چین، از تایوان پشتیبانی کند.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور تایوان نیز اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای آموزش نظامیان این جزیره در تایوان مستقر شده‌اند.

اقدامات تحریک‌آمیز اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حالی صورت می‌گیرد که پکن به شدت از تلاش آن‌ها برای تقویت ارتباط با تایوان به منظور مداخله در امور داخلی چین را مورد انتقاد قرار داده است.

هشدارهای چین به آمریکا در شرایطی تشدید شده که اقدامات تنش زای واشنگتن در قبال تایوان ادامه دارد. پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

آمریکا از سال ۱۹۷۹ سیاست چین واحد را پذیرفته و آن را مبنای روابط خود با پکن و تایوان قرار داده است. طبق این سیاست، واشنگتن تنها یک دولت مستقل را به رسمیت می‌شناسد و آن چین است. اما آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه