ارسال به دیگران پرینت

کاروانسرای شاه عباسی بیستون - جاذبه های تاریخی و طبیعی

کاروانسرای شاه عباسی بیستون یکی از مکانهای جذاب، جهت اقامت گردشگرانی است که برای بازدید جاذبه های شهر بیستون به آنجا مسافرت می کنند.

کاروانسرای شاه عباسی بیستون - جاذبه های تاریخی و طبیعی

کاروانسرای شاه عباسی بیستون

در این مقاله به معرفی کاروانسرای شاه عباسی بیستون می پردازیم. بیستون یکی از بخش های شهرستان هرسین در استان کرمانشاه می ­باشد که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبایی می باشد. یکی از این جاذبه های زیبا شهر بیستون، کاروانسرای شاه عباسی بیستون می باشد که در دل دامنه کوه و رو به یک دشت سرسبز و زیبا قرا دارد.

کاروانسرای شاه عباس بیستون، مکانی آرام و دنج برای اکثر خانواده ها می باشد که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می­ کنند. دور تا دور کاروانسرای شاه عباسی بیستون که مکانی زیبا و دلنشین می باشد، 4 برج قرار دارد. که یادگار زمان شاه عباس صفوی می باشد. این کاروانسرای زیبا در زمان ناصرالدین شاه به انبار غله و بعد از پیروزی انقلاب به مکانی برای زندانیان تبدیل شده که به کمک میراث فرهنگی از امور زندانیان پس گرفته شد و دوباره مکانی برای تفریح گردشگران شد.

موقعیت جغرافیایی کاروانسرای شاه عباسی بیستون:

کاروانسرای شاه عباس بیستون، که در روستای بیستون کهنه در مقابل فرهاد تراش (نقش برجسته مشهور داریوش بر سینه کوه بیستون)، در محوطه تاریخی و زیبای بیستون قرار دارد. کاروانسرای شاه عباسی بیستون در 30 کیلومتری شمال شرقی استان کرمانشاه در روستای کهن بیستون قرار گرفته است.

ویژگی­ های کاروانسرای شاه عباسی بیستون:

کاروانسرای شاه عباسی بیستون، که دارای اتاق های گنبدی شکل، حیاطی بزرگ و پشت کاروانسرای آن نیز اصطبل های یزرگی دارد. rقدیمی ترین تصویر از این کاروانسرا در زیر آورده شده است.

مکان­ های زیبا در کاروانسرای شاه عباسی بیستون:

هتل لاله

یکی از زیباترین و بهترین هتل های بیستون می باشد، که در درون این کاروانسرای زیبا قرار دارد. طراحی سنتی و برخواسته از معماری اصیل دوران صفوی است و شرایط حضور گردشگران داخلی و خارجی را به بهترین شکل ممکن فراهم آورده است.

توصیه ما به شما گردشگران عزیز این است که حتما در مسافرت به استان کرمانشاه از این کاروانسرای زیبا لذت ببرند. دارای طبیعت بکر و آرام و دور از هر نوع آلودگی (هوا- صوتی و ... )می باشد.

شما در نزدیکی این بنای تاریخی قدیمی با ارزش می توانید از بوم گردی های زیر نیز دیدن کنید:

سراب گروس در نزدیکی صحنه

دربند صحنه

پارک توحید هرسین - سراب هرسین

سراب سیریجان

منطقه زیبای دینور

در صورت تمایل می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و راهنمای سفر دریافت کنید.

اکوگشت ارائه دهنده خدمات

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه