ارسال به دیگران پرینت

قالیباف: قبل از انقلاب، استبداد و استکبار اجازه هیچ پیشرفتی را به کشور نمی‌دادند

قالیباف: قبل از انقلاب، استبداد و استکبار اجازه هیچ پیشرفتی را به کشور نمی‌دادند

قالیباف: قبل از انقلاب، استبداد و استکبار اجازه هیچ پیشرفتی را به کشور نمی‌دادند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله بین پیشرفت و عزت یک جامعه تا وابستگی و ذلیل شدن آن در روحیه و باور به توانستن است و نمونه روشن روحیه و شعار "ما می‌توانیم" انقلاب اسلامی است.

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در مراسم دهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسن طهرانی مقدم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های رزمندگان هوافضای سپاه و افتخارآفرینی آنان در تضمین امنیت کشور در زمین، دریا و هوا اظهار کرد: فاصله بین پیشرفت و عزت یک جامعه تا وابستگی و ذلیل شدن در روحیه و در همین کلمه "ما می‌توانیم" یا "ما نمی‌توانیم" است.

وی افزود: یک فرد، جامعه و خانواده، امت باورش این است که ما می‌توانیم پیشرفت کنیم و بر مشکلات فائق بیاییم و در مقابل آن بایستیم که نمونه روشن آن انقلاب اسلامی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استبداد و استکبار اجازه هیچ پیشرفتی را به کشور نمی‌دادند و ظلم و سلطه را پذیرفته بودند. زیرا قبول کرده بودند که نمی‌توانند اما فلسفه انقلاب فلسفه ما می توانیم بود.

قالیباف یادآور شد: چه کسی فکر می‌کرد که بتوانیم در مقابل رژیم طاغوت و رژیم آمریکا بایستیم و آنها را شکست بدهیم. همین روحیه خودباوری، خداباوری و اتکا به مردم باعث این اتفاق شد.

مجموعه هوافضا تابلو تمام معنای ما می‌توانیم است

وی با بیان این که مجموعه هوافضا تابلوی تمام معنای ما می‌توانیم است، ادامه داد: اگر به گذشته بازگردیم و تجربه و فرهنگ گذشته را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم در کنار خودباوری ما می‌توانیم، در کنار خدامحوری که مبتنی بر سنت‌های الهی است، مردمداری و مشارکت مردمی هم وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تحول اساسی در پیشرفت نیروی هوافضا را در حفظ ارتباط با مردم حاضر در میدان دانست و تاکید کرد: مردم، جوانان، دانشگاه و نیروهای متعهد در کنار هم قرار گرفته و این تحول عظیم را رقم زدند که امروز دشمنان اسلام این قدرت و عظمت شب و روز رصد کرده و غصه می‌خورند و دق می‌کنند.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده عزت و عظمت انقلاب اسلامی، روحیه استقلال خواهی و شعار ما می‌توانیم است، امروز امنیت ما در بخش‌های مختلف در زمین، هوا و دریا و در مزرها به برکت همین روحیه ما می‌توانیم تامین شده است.

عمق استراتژیک خود را در قدرت نظامی نمی‌دانیم

قالیباف با تاکید بر این که ما بر اساس آموزش‌ها از مکتب سیاسی امام (ره) و مکتب اهل بیت(ع) در کشور عمق استراتژیک و قدرت خود را در قدرت نظامی و موشک‌های خود نمی‌دانیم. ما عمق اقتدار و قدرت خود را در قلب یکایک مردم این سرزمین و در دل یکایک مردم امت اسلامی می‌دانیم.تا زمانی که قلب مردم برای اسلام، کشورشان و انقلاب می‌تپد و تا زمانی که ما خدمتگزار این مردم هستیم و تا زمانی که این مردم حضور دارند و این ما می‌توانیم وجود دارد، این قدرت و اقتدار هست.

رییس قوه مقننه با بیان این که این توان به برکت همین مردم است، گفت: امروز در قانونگذاری، قضا و قوه مجریه و هر کجا که مشاهده کنیم، برای رسیدن موفقیت و یا عدم موفقیت، همین فاصله و روحیه ما می‌توانیم تا نمی توانیم، یعنی فاصله بین موفقیت و شکست است.

وی ادامه داد: اگر امروز ما در عرصه اقتصادی در کشور دچار ضعف و اشکال هستیم، پیش از آنکه تحریم را مقصر بدانیم باید این روحیه را مقصر بدانیم که آیا ما باورمان هست که می‌توانیم هست یا خیر، اگر باورمان باشد که ما می‌توانیم، موفقیت در عرصه اقتصادی هم در یک قدمی ما است.

قالیباف با اشاره به برخی اظهارات که می‌گویند موضوع اقتصاد، موضوع هوافضا و دفاع مقدس نیست، آن را اشتباه دانست و افزود: اگر باور و روحیه ما می‌توانیم باشد، حتما مسائل و مشکلات اقتصادی ما هم قابل حل است، مگر می شود در اتوبان تهران - کرج بخش قابل توجهی از صنایع ما باشند که در ابتدایی‌ترین مسائل فنی و ساخت دچار مشکل هستند؛ فاصله آن فقط در همین روحیه ما می‌توانیم یا نمی توانیم است و تا روحیه را عوض نکنیم به موفقیت نخواهیم رسید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      عجبا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه