ارسال به دیگران پرینت

هنرمندان پیشکسوت | تئاتر | بیماری کلیوی | هنرمند فقید

بازیگر پیشکسوت درگذشت

حسین عظیمی بازیگر پیشکسوت تئاتر و از فعالان پُرسابقه در عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری کلیوی روز چهارشنبه (۱۹ آبان‌ماه) در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

 بازیگر پیشکسوت درگذشت

محمدحسین ناصربخت کارگردان و پژوهشگر نمایش‌های آیینی و سنتی به‌ویژه در حوزه تعزیه ضمن تأیید خبر درگذشت زنده‌نام حسن عظیمی از هنرمندان پیشکسوت و سابقه‌دار در عرصه تئاتر به‌ویژه شاخه نمایش‌های آیینی و سنتی گفت: سال‌ها بود که زنده‌یاد عظیمی درگیر بیماری بود و در نهایت امروز (۱۹ آبان‌ماه) در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی با اشاره به آنکه چند سالی بود که این هنرمند پیشکسوت دچار بیماری کلیوی شده بود و طی هفته، سه بار مجبور به دیالیز بود یادآور شد: در ماه‌های اخیر وخامت حال او بیشتر شد. به گونه‌ای خانواده مجبور به بستری کردن وی در بیمارستان شد. چند روز پیش، او از بیمارستان مرخص و به منزل آمد تا اینکه خبر رسید بار دیگر وضع جسمانی او بدتر شده تا آن که صبح امروز نوزدهم آبان‌ماه در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت.

ناصربخت درباره مراسم تشییع و خاک‌سپاری این هنرمند فقید گفت: درحال‌حاضر برای برگزاری مراسم تشییع این هنرمند در حال برنامه‌ریزی هستیم و مقرر شده صبح فردا (پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه) با تشییع پیکر او برای تدفین در قطعه‌ هنرمندان در طبقه فوقانی مزار ناصر گیتی‌جاه بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون به شکل محدودی تعدادی زا هنرمندان و دوستان زنده‌نام عظیمی در کنار خانواده‌ای در بهش زهرا(س) حضور به هم رسانیم.

به گزاری ایرنا،‌ حسن عظیمی نمایش‌های مختلفی را نوشته و کارگردانی کرده بود و به عنوان بازیگر نیز در آثار خود حضور داشت. زنده‌نام عظیمی را به‌عنوان رکوردار اجرا در تئاتر نصر می‌شناسند. وی در جشنواره‌های بین‌المللی فرانسه، اسپانیا، ارمنستان و بلاروس نیز اجرا داشت و کتاب از لاله‌زار تا شانزه لیزه را نیز به نگارش درآورده بود که توسط نشر افراز به چاپ رسیده است.

این بازیگر فقید در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی اسکادران عشق به کارگردانی سعید حاجی میری به طور جدی بازیگری در سینما را آغاز کرد. بازی در فیلم‌های سینمایی دو زن و سریال‌هایی چون هزاردستان و روزگار جوانی از جمله دیگر فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌رود.

آرزوهای طلایی، زندگی شیرین است، بازی‌سازان، کوزه شکسته، گلوله‌ای برای شازده و خواستگاری از جمله نمایشنامه‌های وی هستند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه