ارسال به دیگران پرینت

زائران | جمعیت هلال احمر | سفرهای زیارتی | واکسیناسیون علیه کرونا

وزیر کشور سوریه: اماکن زیارتی در امنیت کامل هستند

در ماه‌های اخیر امنیت حاکم در سوریه از شرایط مناسبی برخوردار بوده است.

وزیر کشور سوریه: اماکن زیارتی در امنیت کامل هستند

 علیرضا رشیدیان در دیدار با وزیر کشور سوریه با ابراز خرسندی از برقراری امنیت در کشور سوریه و اینکه نظرات وزارت کشور درباره تأمین امنیت زائران قابل توجه است، گفت: در ماه‌های اخیر امنیت حاکم در سوریه از شرایط مناسبی برخوردار بوده است.

وی در ادامه اهتمام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری اعزام‌ها را از جمله ضرورت‌ها دانست و افزود: ما با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر کشورمان پروتکل‌هایی برای سفرهای زیارتی تهیه و مدون کرده‌ایم که به طور قطع در زمان اعزام زائران تا بازگشت آنها از سفر، مبنای عمل قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه روند واکسیناسیون علیه کرونا نیز در جمهوری اسلامی ایران مطلوب است ، گفت: موضوع واکسیناسیون در اعزام‌ها و انجام تست پی سی آر از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت در زمان اعزام و بازگشت زائران با جدیت دنبال خواهد شد در همین راستا دیداری هم با وزیر بهداشت سوریه برای انجام همکاری و هماهنگی بیشتر در مباحث بهداشتی ضروری در از سرگیری اعزام‌ها انجام می‌شود.

وی اهتمام به تأمین و حفظ سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی برای از سرگیری اعزام‌ها را از جمله اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: مسلماً همکاری و هماهنگی مسئولان کشور سوریه در بحث حضور زائران ایرانی و ارائه خدمات مناسب در این زمینه مؤثر خواهد بود.

وزیر کشور سوریه: آمادگی کامل برای تامین امنیت زائران ایرانی را داریم

محمد الرحمون وزیر کشور سوریه نیز در این دیدار تصریح کرد: بعد از برقراری امنیت در سوریه، حضور زائران برای زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و رقیه (س) آغاز اما متاسفانه با همه‌گیری بحران کرونا پروازهای زیارتی لغو شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به گسترش واکسیناسیون در کشورهای مختلف و نیز تمهیدات صورت گرفته ، وزارت بهداشت سوریه اجازه ورود زائران را صادر کرده که هم اکنون زائرانی از کشورهای مختلف همانند بحرین و پاکستان به سوریه سفر می‌کنند.

وزیر کشور سوریه گفت: مرقد مطهر حضرت زینب (س)و حضرت رقیه( س) نیز در امنیت کامل قرار دارد و از سفر زائران ایرانی به سوریه استقبال می‌کنیم.

وی با ابراز خرسندی از پیگیری‌های انجام شده برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی، تاکید کرد: هیچ مشکلی در ارائه خدمات مناسب به زائران ایرانی در کشورمان وجود ندارد.

علیرضا رشیدیان شامگاه یکشنبه به همراه هیئتی به منظور انجام اقدامات و تفاهم بر سر از سرگیری مجدد اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرده است. وی طی این سفر چهار روزه با وزرای گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق پیرامون این سفرها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر می‌کند.

وی در روز نخست این سفر روز گذشته با سفیر کشورمان در دمشق ، وزرای اوقاف و گردشگری سوریه دیدار کرد.

 

منبع : بولتن نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه