ارسال به دیگران پرینت

آیا می‌توان نوع دُز سوم واکسن کرونا را تغییر داد؟

آیا می‌توان نوع دُز سوم واکسن کرونا را تغییر داد؟

دکتر فریده فخار ظهر امروز (۱۷ آبان ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به تزریق نوع واکسن در دُز سوم (بوستر یا یادآور)، افزود: افرادی که دُز و اول دوم واکسن خود را سینوفارم، بهارات و یا برکت تزریق کرده اند می توانند دُز سوم را همانند واکسن دُز اول و دوم دریافت کنند و یا واکسن آسترازنکا یا سوبرانا پلاس تزریق کنند و همچنین افرادی که در دُز اول و دوم آسترازنکا و یا اسپوتنیک دریافت کرده اند، می توانند دوز سوم را آسترازنکا و یا سوبرانا پلاس تزریق کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون هیچ کمبودی در خصوص تامین و تزریق واکسن در هرمزگان وجود ندارد و افرادی که تاکنون بنا به هر دلیلی نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند بدون نیاز به دریافت نوبت، با مراجعه به مراکز واکسیناسیون خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

فخار عنوان کرد: حساسیت های معمول همانند حساسیت های غذایی منعی برای تزریق واکسن نیستند، افرادی که دُز نخست واکسن را تزریق کرده اند، چنانچه دچار شوک آنافیلاکسی شوند، دُز دوم واکسن را نمی گیرند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: از ورود دانش آموزان و اولیایی که حداقل دُز نخست واکسن را نزده باشند به مدارس جلوگیری می شود. 

وی بیان کرد: مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بر عهده مسئولین مدارس و ناظرین بهداشتی است و خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند تا در محیط مدرسه با استفاده از ماسک، ضد عفونی دست ها و رعایت فاصله اجتماعی از خود و دیگران در مقابله با بیماری کرونا محافظت کنند.

فخار تصریح کرد: عقب افتادگی تحصیلی صدمات جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد می کند، لازم است بچه ها با حداکثر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از شهروندان جامانده از واکسن خواست نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چرا که بر اساس آخرین تحقیقات افرادی که واکسینه شده اند احتمال بستری و فوت آنها بسیار کمتر است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه