ارسال به دیگران پرینت

انرژی | بارندگی | آب

معاون وزیر نیرو: بارندگی اخیر فقط یک درصد ورودی سدها را افزایش داد

قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: اثر این بارندگی در ورودی سد‌های کشور که حدود ۵۰ درصد آب شرب را تامین می‌کند، یک درصد بیشتر نبوده است.


معاون وزیر نیرو: بارندگی اخیر فقط یک درصد ورودی سدها را افزایش داد

تاثیر بارندگی اخیر در ورودی سدهای کشور که حدود ۵۰ درصد آب شرب را تامین می کنند، یک درصد بیشتر نبوده است.

 قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: از اینکه خداوند متعال رحمت بارش را در چند روز اخیر بر ما ارزانی کرد ، سپاسگزاریم و شکرانه دیگر اینکه به قول حسین پناهی باران ارث پدری کسی نیست و حداقل در این دوران غربت و تنهایی که دلها تشنه باریدن است، خلق الله عادلانه از طراوت باران و رنگ ارغوانی پادشاه فصلها، پاییز بهره مند می شوند!

بارش در سه روز گذشته تاثیر محدودی در متوسط بارندگی کشور داشت و در برخی استان ها مثل قم، اصفهان، قزوین، تهران، مرکزی، یزد و کرمان درصد بارندگی را نسبت به متوسط ۵۲ ساله که معیار اصلی مقایسه در بارش است افزایش داد.

در ۴۵ روز که از سال آبی می گذرد در استان های قم ۲۱۷ درصد ، یزد ۱۸۸ درصد ، کرمان ۷۱ درصد ، اصفهان ۵۳ درصد ، البرز۴۷ درصد ، گلستان ۴۷ درصد ، گیلان ۳۳ درصد ، مازندران ۶ درصد نسبت به متوسط ۵۲ ساله اخیر بارندگی افزایش یافته است و ۱۵ استان دیگر با اینکه نسبت به دوره ۵۲ ساله عقب هستند ولی نسبت به سال گذشته بارش بیشتری داشته اند.

اما استان های ایلام ، اردبیل ، کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، خراسان جنوبی و کرمانشاه هنوز نسبت به سال گذشته هم از باران کمتری برخوردار شده اند. متوسط بارندگی کشور حدود ۲۴۰ میلی متر است که در ۴۵ روز گذشته ۱۵/۸ میلی متر باران داشته است که در مجموع نسبت به متوسط ۵۲ ساله ۷ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۱۸۷ درصد افزایش را نشان می دهد. برای استان های کردستان، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، کرمانشاه و بوشهر با اینکه نسبت به متوسط ۵۲ ساله فاصله زیادی دارند اما نسبت به سال گذشته در همین دوره بارندگی قابل توجه بوده است. اثر این بارندگی در ورودی سدهای کشور که حدود ۵۰ درصد آب شرب را تامین می کند ، یک درصد بیشتر نبوده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه