ارسال به دیگران پرینت

بیمارستان | بیمارستان طالقانی | پیوند | پیوند عصب

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله +تصاویر

فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان آیت‌الله طالقانی از انجام موفق پیوند عصب دست کودکی خبر داد که حدود شش ماه پیش بر اثر حادثه، دستش از ناحیه شانه قطع شده بود.

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله +تصاویر

دکتر محمد حسنی فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان طالقانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: این پسر بچه هفت ساله اهل شهرستان آمل بود که  ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به دنبال سقوط در دستگاه برنجکوبی دچار قطع عضو اندام فوقانی سمت چپ به طور کامل از ناحیه شانه شده بود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، کودک پس از حادثه به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شده و اقدامات درمانی لازم ، قطع خونریزی و حفظ و نگهداری اندام قطع شده در شرایط مناسب توسط تیم درمانی  انجام شد و در کمترین زمان ممکن بیماربرای پیوند دست به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت.

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله در بیمارستان طالقانی تهران

وی با اشاره به این که بلافاصله پس از انتقال کودک به بیمارستان طالقانی ( کمتر از ۱۰ ساعت پس از حادثه) عمل پیوند دست توسط تیم جراحی بیمارستان انجام شد خاطرنشان کرد: در اولین مرحله درمان کودک تحت عمل پیوند اندام فوقانی  و بازسازی شریان‌ها و وریدهای قرار گرفت که خوشبختانه با موفقیت انجام پذیرفت.

دکتر محمد حسنی درخصوص پیوند صورت گرفته گفت: اندام فوقانی کودک کاملا قطع شده بود که پس از شستشوی کامل در محیط عمل قرار گرفت و در شب اول موفق به بازسازی و گرفت شریان و ورید بیمار شدیم و خوشبختانه ماندگاری اندام حفظ شد.

به گفته این فوق تخصص جراحی عروق، با توجه به وسعت جراحت، عفونت در ناحیه زخم وجود داشت که درمان این عفونت با شست و شو و دبریدمان مکرر  زخم در اتاق عمل انجام شد. در نهایت پس از دو ماه عفونت کنترل و زخم بهبود یافت، شریان و ورید بیمار باز بود و اندام فوقانی کودک حفظ شد.

دکتر حسنی با اشاره به انجام پیوند عصب پس از گذشت حدود شش ماه از پیوند اولیه در این کودک افزود: در مرحله دوم  از درمان،  پیوند عصب برای بیمار انجام شد که امیدواریم در نهایت حرکت دست کودک به طور کامل حرکت طبیعی را پیدا کند.

دکتر محمدعلی اخوت پور - جراح ارتوپد و فوق تخصص جراحی ترمیمی دست بیمارستان طالقانی نیز در این خصوص گفت: این  کودک که اهل یکی از روستاهای آمل است دستش پنج ماه پیش در اثر حادثه از ناحیه شانه کاملا جدا شده بود.

وی با اشاره به قطع کامل اندام فوقانی  کودک از ناحیه شانه همراه با استخوان ترقوه و اسکاپولا و آسیب شریان و ورید و اعصاب گفت: پس از انتقال کودک به این مرکز، ساعت دو بامداد روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰  پیوند دست وی را آغاز کردیم و خوشبختانه با کمک تیم جراحی عروق و بیهوشی با موفقیت به انجام رسید و تاکنون اندام پیوندی ماندگار شده است.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی دست خاطرنشان کرد: در این مرحله از درمان با توجه به نقص وسیع شبکه بازویی کودک، ترمیم اعصاب انجام پذیرفت.

به گفته وی، برای ترمیم اعصاب دست این کودک مازندرانی حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتیمتر عصب نیاز بود که ۴۰ سانتیمتر آن از پای خود بیمار برداشته شد، ۸۰ سانتی متر دیگر نیز روز گذشته از پدر بیمار گرفته و برای پیوند آماده‌سازی شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر اخوت پور خاطرنشان کرد که در این مرحله  عصب گرفته شده از کودک و پدرش در ناحیه نقص اعصاب قرار گرفته شد و این عمل پیوند عصب با موفقیت صورت گرفت.

پدر این کودک مازندرانی با اشاره به این که حادثه  روز ۲۷ ماه رمضان امسال حوالی ساعت شش بعدازظهر اتفاق افتاد گفت: پسرم را سریعا به همراه اندام قطع شده به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل رساندیم. با تلاش کادر درمانی خونریزی متوقف شد و پس از تزریق خون و شست و شو، اندام قطع شده داخل یخ نگهداری شد و هماهنگی های لازم توسط کادر درمان آن بیمارستان برای انتقال به تهران و انجام پیوند صورت گرفت.

وی افزود : با هماهنگی مرکز حوادث وفوریت‌های پزشکی به بیمارستان طالقانی تهران برای انجام پیوند منتقل شدیم و حدود ساعت دو بامداد توسط تیم درمان و اساتید جراحی و کادر درمانی دست پسرم پیوند شد که در این پنج ماه و نیم گذشته دستش خوشبختانه زنده است.

پدر این کودک از تلاش‌های کادر درمان و اساتید و همکاران بیمارستان طالقانی در راستای درمان فرزندش تقدیر کرد و گفت: ان‌شاءلله این عمل نیز موفقیت آمیز باشد و پسرم بتواند دست خود را حرکت دهد.

پیوند عصب

پیوند عصب

پیوند عصب

پیوند عصب

پیوند عصب

پیوند عصب

پیوند عصب

 
 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه