ارسال به دیگران پرینت

پلیس: ده نفر از سرشاخه‌های فراخوان گروهک «قیام سپید» بازداشت شدند

سرهنگ اخلاقی افزود: بیشتر دستگیر شدگان سابقه اعتیاد به مواد مخدر، نزاع و درگیری دارند و برخی هم بیمار روانی هستند.

پلیس: ده نفر از سرشاخه‌های فراخوان گروهک «قیام سپید» بازداشت شدند

معاون اجرایی پلیس امنیت عمومی ناجا گفت: ده نفر از سرشاخه‌ها و مدیران دامنه‌های فضای مجازی در پی فراخوان برای برهم زدن نظم و امنیت عمومی با عنوان «قیام سپید» دستگیر شدند.

 

سرهنگ محمد اخلاقی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از ابتدای آبان، در فضای مجازی شاهد فراخوان‌های متعددی از سوی گروهکی موسوم به قیام سپید بودیم که منتشر و بازنشر می‌شد و از مردم دعوت می‌کردند که ۱۴ آبان در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر‌ها تجمع کنند.

 

وی افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی بسیار مناسبی که پلیس امنیت عمومی ناجا هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی دارد، هیچ گونه تجمعی در کشور در این خصوص صورت نگرفت و مردم اقبال و توجهی نکردند.

 

معاون اجرایی پلیس امنیت عمومی ناجا افزود: یکی از اهداف اصلی این گروهک، برهم زدن نظم و امنیت و آسایش عمومی جامعه بود و با دعوت از مردم در فضای مجازی و فراخوان تجمع در میادین و خیابان‌های اصلی شهر و شعار نویسی و دیوار نویسی معابر و بازنشر این‌ها در فضای مجازی؛ درصدد بودند نظم و امنیت و آسایش عمومی جامعه را بر هم بزنند که ناکام ماندند.

 

وی گفت: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیس امنیت عمومی، حدود ده نفر از افرادی که به نوعی نقش تحریک و تبلیغ در فضای مجازی به عنوان مدیر دامنه یا ادمین داشتند، دستگیر شدند.

 

سرهنگ اخلاقی افزود: بیشتر دستگیر شدگان سابقه اعتیاد به مواد مخدر، نزاع و درگیری دارند و برخی هم بیمار روانی هستند.

 

سرهنگ اخلاقی گفت: یکی از اقدامات هم تعامل و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا با سایر دستگاه‌های امنیتی در راستای شناسایی محرکین و سردسته‌های این‌ها در فضایی مجازی و هم در فضای حقیقی بود که سبب شد تلاش این گروهک اقبال عمومی نداشته باشد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه