ارسال به دیگران پرینت

کاریکاتور | کاریکاتوریست | هنرهای تجسمی

شهرت آثار هنرمند پیشکسوت کاریکاتور جهانی بود

مدیرکل هنرهای تجسمی در پیام درگذشت «کامبیز درمبخش» کاریکاتوریست برجسته کشورمان نوشت: کامبیز درمبخش استادی نجیب و هنرمندی بزرگ بود که همواره در جریان هنرهای تجسمی روز قرار داشت و آثار برجسته او در سطح جهانی شهرت داشت.

شهرت آثار هنرمند پیشکسوت کاریکاتور جهانی بود

در پی درگذشت استاد کامبیز درمبخش کاریکاتوریست برجسته کشورمان، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی درگذشت او را به خانواده و جامعه هنری تسلیت گفت.

مظفری در پیام خود آورده است: خبر دردناک درگذشت یکی از مردمی ترین و اخلاق مدارترین استادان هنر همه ما را در بهت فرو برد. استاد کامبیز درمبخش استادی نجیب و هنرمندی بزرگ بود که همواره در جریان هنرهای تجسمی روز قرار داشت، آثار برجسته او در سطح جهانی شهرت داشت و علاقه مندان کاریکاتورهای درخشان او فقط ایرانی نبودند.

استاد درمبخش با خطوط ساده و در عین حال عمیق، جهانی شگفت انگیز را خلق کرد. طی سال های اخیر عموما در سیاست گذاری و داوری تمامی رویدادهای مهم ملی و بین المللی در کنار ایشان درس هنر و اخلاق مدارا و محبت آموختیم.

اکنون قلم او از تپش بازایستاده است با اندوه فراوان درگذشت استاد درمبخش را به خانواده ایشان و هنرمندان ایران تسلیت عرض می کنم.

کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کاریکاتور که از چندی قبل درگیر بیماری کرونا شده بود، امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در سن ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت. 

کامبیز درم‌بخش (۸ خرداد ۱۳۲۱ در شیراز) طراح، کاریکاتوریست و گرافیست بود. او برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چند نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار  کرده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      روحش شاد . یادش گرامی . کاریکاتوریست پیشکسوت و هنرمند کشور بود . خاطره کاریکاتورهایش در روزنامه فکاهی توفیق قبل از انقلاب برای ما سالمندان همچنان زنده است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه