ارسال به دیگران پرینت

تظاهرکنندگان عراقی مسیر بغداد-کرکوک را بستند

معترضان عراقی که مخالف نتایج انتخابات اخیر هستند، امروز(شنبه) مسیر بغداد-کرکوک را بستند.


تظاهرکنندگان عراقی مسیر بغداد-کرکوک را بستند

معترضان عراقی که مخالف نتایج انتخابات اخیر هستند، امروز(شنبه) مسیر بغداد-کرکوک را بستند.

به گزارش شفق نیوز، تظاهرکنندگان عراقی مخالفت خود را با نتایج انتخابات اخیر پارلمانی اعلام و تأکید کردند که در این انتخابات تقلب شده است. معترضان مسیر بغداد-کرکوک را بستند.

در این راستا فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تشکیل کمیته عالی تحقیقات درباره حوادث اخیر را داده است.

عملیات مشترک عراق اعلام کرد که کمیته، تحقیقات خود را برای بررسی حوادث روز جمعه و ارجاع پرونده مقصران به دادگاه به دلیل نقض دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح که دستور عدم تیراندازی را تحت هر شرایطی صادر کرده بود، آغاز کرده است.

جمعه درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد رخ داد که در جریان آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

در این راستا کمیته مقدماتی تظاهرات علیه نتایج انتخابات در بغداد و سایر استان‌ها در بیانیه‌ای الکاظمی و عبدالوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم و حامد الزهیری، فرمانده نیروی ویژه حفاظت از سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک در منطقه سبز را مسئول "کشتار" روز جمعه دانست.

در این بیانیه آمده است: تقلب در نتایج پارلمانی اخیر با نظارت الکاظمی و اجرای کمیسیون انتخابات و مشارکت امارات رخ داد و با اعتراضات و مخالفت‌های مردمی از جمله تحصن‌ها و اعتراضات مسالمت‌آمیز از جمله تظاهرات روز جمعه روبرو شد اما کسانی که در این تقلب دست دارند به ندای حق گوش ندادند و با دادن دستور تیراندازی علیه معترضان علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز ایستادند.

در این بیانیه آمده است: الکاظمی و الساعدی و الزهیری مسئولیت کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از معترضان را به دلیل برخورد وحشیانه با آن‌ها برعهده دارند.

همچنین یک هیئت دولتی امروز(شنبه) با قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق برای مهار اوضاع دیدار کرد.

این هیئت الخزعلی را در جریان تلاش‌ها برای تشکیل کمیته امنیتی با مشارکت حشد شعبی برای تحقیقات درباره حوادث روز جمعه گذاشت.

الخزعلی نیز بر اهمیت حفظ روابط میان حشد شعبی و برادرانشان در دستگاه‌های امنیتی دیگر تأکید و اعلام کرد که این روابط هرگز از برخوردهای غیرقانونی شخصیت‌های سیاسی و نظامی تأثیر نمی‌پذیرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته قضایی برای شناسایی عاملان کشتار تظاهرکنندگان تأکید کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه