ارسال به دیگران پرینت

منابع ترکیه‌ای: اردوغان اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است

«هاکان اویگون» سردبیر شبکه ترکیه‌ای «فلش»، شامگاه پنجشنبه، به نقل از برخی منابع در کاخ ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان اخیرا تحت عمل جراحی «واریس» قرار گرفته است.

منابع ترکیه‌ای: اردوغان اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است

منابع آگاه در ترکیه خبر دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

«هاکان اویگون» سردبیر شبکه ترکیه‌ای «فلش»، شامگاه پنجشنبه، به نقل از برخی منابع در کاخ ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان اخیرا تحت عمل جراحی «واریس» قرار گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع ترکیه‌ای اخیرا گمانه‌زنی‌هایی درباره وخامت حال اردوغان مطرح کردند.

با این حال، سردبیر شبکه فلش گفت که وضعیت جسمانی رئیس‌جمهور ترکیه خوب است و او هم‌اکنون مشکل خاصی ندارد.

رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۱۲ نیز دو بار تحت عمل جراحی روده قرار گرفته بود که هر دو عمل او موفقیت‌آمیز بودند.

سازمان کل امنیت ترکیه، چهارشنبه،‌ در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا در ارتباط با وضعیت سلامت رجب طیب اردوغان مطرح شده‌ بود، اعلام کرد: «پیام‌هایی که در فضای مجازی درباره سلامت رئیس‌جمهور اردوغان منتشر شده‌اند،‌ بی‌اساس هستند».

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال اردوغان، پایگاه خبری «سی‌ان‌ان‌ ترک» در گزارشی خبر داد که اقداماتی قانونی علیه ۳۰ نفر که اطلاعاتی «گمراه‌کننده» درباره سلامت رئیس‌جمهور منتشر کرده‌اند، اتخاذ شده است.

در چند ماه گذشته، گمانه‌زنی‌ها در مورد سلامت رئیس‌جمهور ترکیه به ویژه پس از اینکه او در انظار عمومی در صحبت کردن و حرکت کردن مشکل داشت، افزایش یافته است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اخیرا در پیام‌هایی اشاره کردند که اردوغان کفش‌هایی ۹۰۰۰ یورویی با طراحی خاص پوشیده است که به حفظ تعادل کمک می‌کند و عموماً توسط افراد مسن استفاده می‌شود.

در ماه اکتبر، «استیون کوک» کارشناس امور خاورمیانه و آفریقا، در نشریه «فارن پالیسی» نوشت که شواهدی که برخی تردید‌ها در مورد سلامت اردوغان را مطرح می‌کنند، در حال افزایش است.

وی با اشاره به این احتمال که یک فرد قدرتمند دیگر بتواند بر ترکیه پس از اردوغان حکومت کند، «هاکان فیدان» معاون سازمان اطلاعات ملی، «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را از جمله نامزدهای احتمالی برای تصدی این پست عنوان کرد.

پس از انتشار این مقاله، اردوغان ویدئویی را در کانال تلگرام خود از بازی بسکتبال خود به اشتراک گذاشت. در این ویدیو لباس شماره ۱۵ با درج «ر. طیب اردوغان» روی پیراهن چاپ شده است. او کاپیتان است و در حال تشویق هم تیمی‌هایش دیده می‌شود.

منتقدان این اقدام را به‌عنوان تلاشی برای رد گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رئیس جمهور ترکیه تفسیر کردند. بسیاری از شهروندان ترکیه با فقر و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد جایگاه پایگاهی او روز به روز کاهش می‌یابد.

یک هفته پس از انتشار این مقاله، «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات اردوغان، در توییتر بیانیه‌ای داد و ادعای این مقاله مبنی بر اینکه اردوغان ممکن است برای نامزدی مجدد در انتخابات ۲۰۲۳ بیمار باشد را به عنوان «اخبار جعلی» توصیف کرد.

در همین حال، اردوغان که قرار بود پس از شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر «رم» در ایتالیا در آخر هفته برای شرکت در اجلاس اقلیمی به شهر «گلاسکو» در اسکاتلند پرواز کند، روز دوشنبه به ترکیه بازگشت و دلیل تصمیم خود را خواسته‌های برآورده نشده در زمینه امنیتی عنوان کرد.

اخیرا نیز وبگاه «ترکیش مینت» با انتشار ویدئویی از رئیس‌جمهور ترکیه نوشت که اردوغان پس از پذیرفتن تبریک میهمانان به مناسبت روز جمهوری ترکیه در میان پرچم‌های این کشور در کاخ ریاست جمهوری دیده می‌شود. پس از اعلام پایان مراسم، اردوغان برای خروج از سالن به چپ می‌پیچد و با دشواری راه می‌رود و دست‌هایش بی‌حرکت هستند. در این فیلم مشخص است که دستیاران اردوغان با عجله موانع پیش روی او را برمی‌دارند تا مسیر تردد اردوغان را باز کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه