ارسال به دیگران پرینت

کرونا و تداوم کاهش فروش خودرو در انگلیس

انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو انگلیس روز پنجشنبه با انتشار آماری اعلام کرد که فروش خودروهای جدید در ماه گذشته میلادی (اکتبر) به کمترین میزان خود از سال ۱۹۹۱ رسیده است.

کرونا و تداوم کاهش فروش خودرو در انگلیس

فروش خودرو از زمان شیوع کرونا در انگلیس به دلیل اعمال محدودیت‌های اجتماعی، بسته شدن نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های خودرو در این کشور روند نزولی طی کرده است. طبق آماری که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، ۱۰۶ هزار و ۲۶۵ پلاک جدید در ماه اکتبر ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱.۶۶ میلیون خودروی جدید فروخته شود که تنها ۱.۹ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

این مساله به کمبود برخی از قطعات یدکی نسبت داده شده که سبب کاهش تولید خودروهای جدید در سطح جهانی شده است. «مایک هاوز» مدیرعامل انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو انگلیس در این باره گفت که وضع فعلی بیان‌گر چالشی است که خودروسازان با توجه به افزایش نرخ تورم، مالیات‌ها و کاهش قدرت خرید خریداران مواجه هستند.

اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا و خروج لندن از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده که اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی با ۹.۹ درصد کاهش بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است. این نهاد انگلیسی هفته پیش اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور به بالاترین میزان طی ۹ سال گذشته رسیده است.

طبق اعلام مرکز آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری (CPI) به ۳.۲ درصد در ماه اوت رسیده که ۱.۲ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش نشان می‌دهد و بیشترین افزایش تورم از سال ۲۰۱۲ به این سو است.

بانک مرکزی انگلیس نرخ تورم را برای امسال ۲ درصد پیش‌بینی کرده بود؛ اما چهار ماه است که نرخ تورم فراتر از برآورد بانک مرکزی این کشور سیر می‌کند. «هاو پیل» کارشناس ارشد امور اقتصادی بانک مرکزی پیش‌بینی کرده که نرخ تورم در سال آینده به ۵ درصد برسد.

 

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه