خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

دولت کام رسانه ها را در آستانه سال نو تلخ کرد

انجمن صنفی مدیران رسانه در اعتراض به شرایط نامطلوب مطبوعات و رسانه ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای صادر کرد.

دولت کام رسانه ها را در آستانه سال نو تلخ کرد

۵۵آنلاین :

انجمن صنفی مدیران رسانه در اعتراض به شرایط نامطلوب مطبوعات و رسانه ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه اعتراضی خطاب به رئیس دولت تدبیر و امید آمده است " ما مدیران رسانه ها در انتظار تحقق وعده های دولت تدبیر و امید ، دلمان از امید تهی شد و دستانمان تهی تر! "

آقای دکتر روحانی ، ریاست محترم جمهوری امروز و در آخرین روزهای سال ۱۳۹۵ مدیران رسانه ها با انبوهی از مشکلات روبرو هستند . هر روز گره ای بر گره های کور حوزه فعالیت رسانه ها افزوده می شود. در حوزه های مختلفی همچون وزارت امور اقتصادی و دارایی ، سازمان تامین اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری ها برخورهای سلیقه ای و قوانین دست و پا گیر مانع فعالیت دفاتر رسانه ها ست. اخبار افزایش تعرفه کاغذ توسط وزارت صنعت ، معدن ، تجارت و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از آگهی های چاپ شده در مطبوعات و همچنین تصویب عدم معافیت چاپ نشریات از مالیات بر ارزش افزوده، آخرین ضربه ها بر پیکر نحیف رسانه های مکتوب است .

آقای رئیس جمهور

در بحث یارانه مطبوعات نیز متاسفانه قول و وعده جنابعالی برای تخصیص صددرصدی و پرداخت کامل یارانه مطبوعات توسط آقای نوبخت ، ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه نقض شده است. ایشان همچون روزهای پایانی سال ۹۴۴ و ماجرای برداشت مبلغی هنگفت از یارانه مطبوعات و تزریق آن به روزنامه درآمدزای دولت !! امسال هم با بدعهدی نسبت به عدم تخصیص صد در صدی یارانه مطبوعات ، شروع سال جدید را به کام مدیران رسانه ها تلخ نموده است. در چنین شرایطی که هر روز شبکه های اجتماعی و تلویزیونی بیگانه رشد قارچ گونه ای دارند ، معنای این فشار ها چیست ؟ آیا قرار است مدیران رسانه ها در آستانه انتخابات با این حجم از مشکلات و گرفتاری ها و نامیدی که در دلشان موج می زند ، شور و شعف شرکت در انتخابات را در میان مردم زنده نگه دارند؟ جنابعالی مستحضر هستید اهالی مطبوعات امروز تاریخ نگاران بی ادعایی هستند که در ثبت وقایع تاریخی برای آیندگان تلاش می کنند. رسانه ها با تمام برخوردهای قهری که با آنان می شود ، هنوز مشتاقانه به رسالت خود وفادارند. اما از جنابعالی توقع و انتظار دارند. به تحقق وعده های دولت تدبیر و امید نسبت به حمایت از رسانه های غیردولتی که آخرین پرچم داران اخلاق مداری در حرفه روزنامه نگاری هستند، اهتمام بورزید.

در پایان ضمن اعتراض به تصویب قوانین و لوایح مختلف در تهدید فعالیت رسانه های غیردولتى در هیات محترم وزیران ،که صراحتا می توانیم به بند ۷ ماده ۴ لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و موضوع درخواست افزایش تعرفه واردات کاغذ توسط وزارت صنعت، معدن ، تجارت و تخصیص نیافتن صد درصدی یارانه مطبوعات توسط ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه ، اشاره داشته باشیم . لذا درخواست پیگیری و رسیدگی فوری حضرت عالی را در رسیدگى به موارد و مشکلات حوزه ى رسانه داریم.

منبع : خبرگزاری اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه