ارسال به دیگران پرینت

مدیر حوزه های علمیه کشور:

شکست آمریکا در دزدی نفت ایران نشانه زبونی استکبار جهانی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار، سربازان ملت ایران و پاسداران سرافراز قدرت دریایی ایران اسلامی را با شکست دزدی نفت توسط آمریکای جهانخوار به رخ دنیا کشیدند.

شکست آمریکا در دزدی نفت ایران نشانه زبونی استکبار جهانی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در نشست علما و فضلای اهل تشیع و تسنن کردستان اظهار داشت: این شکست نشانه زبونی دولتی است که ادعای ابرقدرتی دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه این پیروزی‌ها تاکید دارد که حوزه‌های علمیه هم باید منطق تمدنی داشته باشند، اضافه کرد: باید در راستای گسترش علوم دینی، به مردم، انقلاب و اسلام خدمت کنیم .

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: امام ما در قالب مکتب اسلام و آموزه‌های اسلامی به ما آموخت که می‌توان تحولی بزرگ در دنیا ایجاد کرد، ضمن اینکه امام راحل پیش از آنکه معمار تمدن بزرگ جهانی باشد، معمار جان و نفس خود بود و ما نیز باید معمار دل و جان خود باشیم.

 آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دروازبانی روح و نگهبانی قلب و جان از تاکیدات ویژه امام راحل است، ادامه داد: ایشان همواره بر مراقبت از نفس تاکید داشتند و نتیجه این می شود که تمام وجودشان از دنیا آزاد شد که باید این آزادگی در حوزه، پایگاه علم و دین ایجاد شود و انسانهای بزرگ در اخلاق و معنویت را پرورش داد.

انقلاب اسلامی پرده از یک حقیقت نهان در دین برداشت 

وی با بیان اینکه معارف اسلامی راه تمدنی برای همیشه زمانها و جهان است و به همه ساحتهای معرفت و معیشت بشر توجه دارد، یادآور شد: با پیدایش مکاتب مادی گرایی جدید و بردن انسان به سمت نگاه یک جانبه مادی، به این سمت می‌رفتیم که اندیشه اسلامی از متن زندگی بیرون رانده و اسلام در مسیر افول قرار گیرد اما انقلاب اسلامی پرده از یک حقیقت نهان در دین برداشت، چون اسلام یک تمدن اندیشه ای و پاسخگو است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه نرم افزار امروز بشر نرم افزار مادی است و انقلاب می خواهد این معادله یک طرفه را تغییر دهد، افزود: همه خصوصیت های، نژادی، زبانی، قومی و فرهنگی و مذهبی سرمایه عظیم کشورهای اسلامی است ولی خروجی آن یک قدرت ضعیف است.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: در همین چند دهه اخیر چند کشور اسلامی مورد تهاجم قرار گرفتند و قلب جهان اسلام نیز در تصرف اسراییل است و بازار و اقتصاد کشورهای اسلامی در دست آنهاست، در حالی که باید دارای یک علم، دانش و فرهنگ و اقتصاد سالم بوده و مانع از نفوذ دشمنان از جمله استکبار باشیم.

سیاست حوزه‌های علمیه تعامل و دوستی با مراکز دینی اهل سنت باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز سیاست حوزه‌های علمیه، تعامل، تعاطف، لطافت و دوستی با مراکز دینی اهل سنت در تمام بخش‌ها است و این مهم باید هر روز پررنگ‌تر شود.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: هرگاه حوزه‌های علمیه تشیع و مراکز دینی اهل سنت در تعامل و تعاطف با یکدیگر بوده‌اند، تحولات بزرگی رقم خورده است اما هنگام رقابت، لطمه دیده‌اند، بنابراین راه ما تعامل و هم افزایی روز افزون است.

وی بر ضرورت نو، عمیق‌تر و پاسخگوتر شدن حوزه‌های علمیه تاکید و اضافه کرد: رشته‌های علمی و دانش حوزه‌های علمیه باید تنوع بیشتری پیدا کند و آمادگی‌های این مراکز برای پاسخگویی به سوالات و خواسته‌های مردم در شرایط کنونی افزایش یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: اکنون دیگر ۱۰۰ سال پیش نیست و شرایط زندگی مردم، فعالیت رسانه‌ها و فضای مجازی، هزار مسئله برای ما ایجاد کرده است و باید این مسائل را بشناسیم و با قدرت علمی و روح جهادی و انقلابی پاسخگوی سوالات مردم باشیم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه اسلام دین تمدنی است و می‌تواند در تمام اعصار به نیاز بشر پاسخ دهد، ادامه داد: امروز نرم افزار زندگی بشر مادی و یکجانبه دنیایی است اما جهان اسلام قدرت بالقوه‌ای متشکل از ۵۴ کشور و حدود ۲ میلیارد نفر جمعیت است که می‌تواند در این دنیای مادی نقشی ارزنده ایفا کرده و معنویت را در جهان گسترش دهد.

دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان، حضور در همایش طلاب شیعه و سنی و نشست مشورتی، از برنامه‌های آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سفر ۲ روزه خود به کردستان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور فردا هم از مدرسه علمیه سفیران هدایت بازدید می کند و با نهادهای فرهنگی و مدیران مدارس علمیه نیز جلسه خواهد داشت.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه