ارسال به دیگران پرینت

مسمومیت با گاز منوکسیدکربن

افزایش ۴۰ درصدی مرگ خاموش در تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال ۱۳۹۸، ۱۳۶ نفر و در سال گذشته ۱۸۹ نفر در استان تهران به‌ علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان باختند که نشان از افزایش ۴۰ درصدی جانباختگان در سال گذشته را دارد.

افزایش ۴۰ درصدی مرگ خاموش در تهران

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، دکتر مهدی فروزش افزود: با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، نسبت به افزایش مرگ ناشی ازمسمومیت با گاز منوکسیدکربن (CO) هشدار داد، بنابراین رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز الزامی است.

وی ادامه داد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

وی به مردم توصیه کرد: برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند و همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود و با توجه به این‌که گاز CO  بدون بو وطعم است فرد متوجه گاز منوکسیدکربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه