ارسال به دیگران پرینت

گرمایش زمین، عامل اصلی آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا

تیم تحقیقاتی فو ثابت کرده‌اند که افزایش چشمگیر آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب آمریکا ارتباط و نسبت مستقیمی با شاخصی موسوم به "کمبود فشار بخار" یا خشکی هوا در طول فصل گرما دارد.

گرمایش زمین، عامل اصلی آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا

نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده گرمایش زمین را به عنوان علت اصلی آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب ایالات متحده معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج مطالعه‌ای که همزمان با برگزاری اجلاس آب و هوایی «کوپ۲۶» در اسکاتلند منتشر شد، تغییرات اقلیمی که عمدتا از فعالیت‌های انسانی ناشی می‌شود نخستین عامل آتش‌سوزی‌های ویرانگر جنگلی در غرب ایالات متحده آمریکا هستند.

مساحت مناطق تخریب شده بر اثر این آتش‌سوزی‌ها طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ به طور میانگین، سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع تخمین زده شده است که این میزان نسبت به دوره ۱۶ ساله ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰ میلادی دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

رونگ فو، اقلیم‌شناسِ دانشگاه یوسی‌ال‌ای در کالیفرنیا که سرپرستی مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی ملی علوم ایالات متحده را برعهده داشته، می‌گوید: افزایش میزان آتش‌سوزی‌های ویرانگر جنگلی خیلی سریعتر از آنچه ما انتظار آنرا داشتیم اتفاق افتاده است.

به گزارش یورونیوز، تیم تحقیقاتی فو ثابت کرده‌اند که افزایش چشمگیر آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب آمریکا ارتباط و نسبت مستقیمی با شاخصی موسوم به "کمبود فشار بخار" یا خشکی هوا در طول فصل گرما دارد.

افزایش چشمگیر کمبود میزان رطوبت هوا طی ۲۰ سال گذشته بر اساس این تحقیق، بیشتر معلول تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین است که عمدتا از فعالیت‌های انسانی ناشی می‌شود.

به گفته کارشناسان اقلیمی، دمای سیاره زمین از دوران پیش از انقلاب صنعتی تاکنون به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا از مصرف سوخت‌های فسیلی ناشی می‌شود ۱.۱ درجه سانتیگراد افزایش یافته و بیشتر این گرمایش به ۵۰ سال گذشته مربوط می‌شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه