ارسال به دیگران پرینت

جنگ | دولت | مدیریت بحران

سردار جلالی: امروز انسان ها به محور جنگ‌ها تبدیل شده است

واقعیت این است که برخلاف گذشته که انسان ها هدف جنگ بودند، امروز انسان ها به محور جنگ‌ها تبدیل شده است؛ بنابراین، راهبردها تغییر کرده است .

سردار جلالی:  امروز انسان ها به محور جنگ‌ها تبدیل شده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کشورهای متجاوز و مستکبر با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی که تامین کننده نیازهای اساسی مردم است به دنبال ناتوان کردن دولت ها در تامین نیازهای اساسی جامعه هستند تا زمینه ناامیدی، نارضایتی و ناآرامی را فراهم شود؛ به طوری که در حال حاضر با نوع جدیدی از جنگ به نام جنگ هیبریدی یا ترکیبی روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با بیان اینکه واقعیت این است که ما تا قبل از سال ۸۲ و حتی در زمان جنگ، فاقد یک نقشه جامع دفاع غیرنظامی بودیم، اظهار کرد: ما به ویژه در زمینه حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان و تداوم کارکردهای زیرساخت های حساس، حیاتی و مهم، ضعف‌هایی داشتیم و تصمیمات در این زمینه اقتضایی گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه نخستین گام برای مصون‌سازی، شناخت ماهیت، اهمیت و نوع عملکرد تهدید است، تاکید کرد: واقعیت این است که برخلاف گذشته که انسان ها هدف جنگ بودند، امروز انسان ها به محور جنگ‌ها تبدیل شده است؛ بنابراین، راهبردها تغییر کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: امروز کشورهای متجاوز و مستکبر با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی که تامین کننده نیازهای اساسی مردم است به دنبال ناتوان کردن دولتها در تامین نیازهای اساسی جامعه هستند تا زمینه ناامیدی، نارضایتی و ناآرامی را فراهم شود. به طوری که در حال حاضر با نوع جدیدی از جنگ به نام جنگ هیبریدی یا ترکیبی روبه‌رو هستیم.

جلالی با بیان اینکه در بررسی تهدیدات عاملی که بیش از همه اهمیت دارد، پیامدهای ناشی از تهدیدات است، گفت: از همین رو، تهدیدات که زیرساخت ها را مورد حمله قرار می‌دهد و خدمات‌رسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد در دستور کار دشمنان قرار گرفته است چرا که پیامدهای اجتماعی دارد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه