ارسال به دیگران پرینت

رژیم غذایی | رژیم غذایی شیر | گوشت | تغییرات رژیم غذایی

با رژیم غذایی شیر آشنا شوید

شاید با خواندن تیتر تصور کرده اید منظور از رژیم غذایی شیر، رژیمی مبتنی بر شیر خوراکی است، اما ماجرا اصلا این طور نیست که فکرش را می‌کردید، رژیم شیر، رژیمی است که پیروانش ادعا می‌کنند می‌تواند به تغییر زندگی و بهبود سلامت شما کمک کند.


با رژیم غذایی شیر آشنا شوید

شاید با خواندن تیتر تصور کرده اید منظور از رژیم غذایی شیر، رژیمی مبتنی بر شیر خوراکی است، اما ماجرا اصلا این طور نیست که فکرش را می‌کردید، رژیم شیر، رژیمی است که پیروانش ادعا می‌کنند می‌تواند به تغییر زندگی و بهبود سلامت شما کمک کند.

پیروان رژیم شیر، فهرست بلندبالایی از فواید مرتبط با این رژیم را گزارش کرده اند، از جمله کاهش التهاب، بهبود خلق و خو و تسکین مسائلی مانند سردرد، بی خوابی و آلرژی.

با این حال، برخی دیگر این طرح را ناپایدار، ناسالم و ناکارآمد تلقی و خاطرنشان کردند که این طرح بسیار محدودکننده و افراطی است.

رژیم شیر یک الگوی غذایی مبتنی بر گوشت است که بر حذف اکثر مواد از رژیم غذایی برای شناسایی حساسیت‌های غذایی بالقوه تمرکز دارد. این رژیم، در اصل توسط میخائیلا پترسون، وبلاگ نویس سبک زندگی و میزبان پادکست ساخته شد که ادعا می‌کند با ایجاد این تغییرات در رژیم غذایی خود توانسته سلامتی را بهبود بخشد.

رژیم شیر یک الگوی غذایی مبتنی بر گوشت است که طرفداران آن ادعا می‌کنند با حذف مواد تشکیل دهنده از رژیم غذایی شما برای شناسایی حساسیت‌های غذایی احتمالی، سلامتی را بهبود می‌بخشد.

در رژیم شیر، شما می‌توانید فقط نمک، آب و گوشت حیوانات نشخوارکننده از جمله گاو، گوسفند و گوزن را مصرف کنید. اعتقاد بر این است که محدود کردن رژیم غذایی خود به این غذا‌های خاص به حفظ بدن شما کمک می‌کند و در عین حال سایر متغیر‌ها را در رژیم غذایی که ممکن است به مشکلات سلامتی کمک می‌کنند حذف کنید.

برخی از تغییرات رژیم غذایی نیز شامل شیوه‌های روزه داری متناوب مانند پرهیز از غذا برای ۱۶ تا ۲۰ ساعت در هر بار یا خوردن فقط یک وعده غذایی بزرگ در روز است. با این حال، این بخش اختیاری است.

رژیم شیر فقط به چند غذای خاص تکیه دارد و عمدتاً شامل گوشت حیوانات نشخوارکننده. این طرح پیروان را ملزم می‌کند که همه غذا‌های دیگر را حذف کنند. همه گروه‌های غذایی دیگر به غیر از مواد تشکیل دهنده ذکر شده در بالا در رژیم شیر ممنوع هستند

رژیم غذایی شیر چیست؟!.

در اینجا چند نمونه از غذا‌هایی که در رژیم شیر باید از آن‌ها اجتناب کنید آورده شده است:

میوه ها: سیب، هلو، آلو، توت، خربزه، گلابی، موز

سبزیجات: سیب زمینی، کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم، فلفل، هویج، قارچ

غلات: نان، پاستا، کینوا، جو دوسر، گندم سیاه، برنج

حبوبات: لوبیا، عدس، نخود

آجیل: بادام، گردو، آجیل ماکادمیا، پسته، بادام هندی

دانه ها: دانه چیا، دانه کتان، تخم کدو، تخمه آفتابگردان

محصولات لبنی: شیر، ماست، پنیر، بستنی، کره

طیور: مرغ، بوقلمون، اردک، غاز

غذا‌های دریایی: سالمون، قزل آلا، ماهی قزل آلا، میگو، صدف، خرچنگ دریایی

چربی ها: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، مارگارین

نوشیدنی ها: قهوه، چای، نوشابه، آبمیوه

 

علاوه بر اینکه رژیم شیر به طور بالقوه بسیار ناسالم است، پیروی از رژیم غذایی شیر دشوار  و در دراز مدت ناپایدار است. از آنجایی که این رژیم غذایی انعطاف پذیری کمی ارائه می‌دهد، تقریباً غیرممکن است که در رستوران‌ها غذا بخورید یا از غذا در سایر محیط‌های اجتماعی لذت ببرید در حالی که این رژیم را دنبال می‌کنید. حذف برخی از غذا‌ها از رژیم غذایی شما همچنین می‌تواند هوس غذایی را افزایش دهد و رعایت این رژیم را چالش برانگیزتر می‌کند. همچنین باعث ترویج عادات غذایی ناسالم می‌شود و ممکن است برای کسانی که سابقه اختلال در تغذیه دارند مناسب نباشد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه