ارسال به دیگران پرینت

وحیدی: محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد | باید نسبت به پیک ششم حساس باشیم

وزیر کشور گفت: منع تردد شبانه باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و چون مصوبه‌ی ستاد است؛ تصمیمات و مصوبات برای اجرا، به قرارگاه ارائه خواهد شد.

وحیدی: محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد |  باید نسبت به پیک ششم حساس باشیم

 احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه این قرارگاه که پیش از ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع جلسه امروز درباره پیک ششم و نگرانی‌های در این‌خصوص بود؛ چون 22 شهر قرمز داریم و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد. همگی باید نسبت به پیک ششم حساس باشیم و به بررسی راه‌کارهای موجود برای اقدام به‌موقع پرداختیم. هم‌چنین درباره تقویت طرح شهید سلیمانی در زمینه‌ی مراقبت‌ها، غربالگری‌ها و تست‌های سریع و سایر اقدامات مورد نیاز نیز تاکید شد که توسعه یابد.

وی افزود: در این عرصه باید تلاش همگانی بشود تا وارد پیک ششم نشویم؛ محدودیت‌ها تاکنون تغییری نکرده مگر اینکه پیشنهادات جدیدی به ستاد ملی کرونا ارائه و در ستاد بررسی شود؛ محدودیت‌ها تا رفع نگرانی‌ها ادامه دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره منع تردد شبانه و سرانجام لغو آن، خاطر نشان کرد: منع تردد شبانه باید در ستاد ملی کرونا بررسی شود و چون مصوبه‌ی ستاد است؛ تصمیمات و مصوبات برای اجرا، به قرارگاه ارائه خواهد شد.

وحیدی هم‌چنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بازگشایی مدارس گفت: در این زمینه طبق ابلاغی که قبلاً توسط وزارت آموزش و پرورش شده، عمل خواهد شد و کار با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و مراعات پیش خواهد رفت و به شکل ترکیبی حضوری و مجازی عمل می‌شود. در شهرهای قرمز و نارنجی چون محدودیت‌ها بیشتر است و باید مراقبت‌ها نیز افزایش یابد، طبق دستورالعمل‌های مربوط به همان رنگ‌بندی عمل می‌شود.

وزیر کشور در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص انتخاب استانداران، ضمن تاکید بر اینکه می‌کوشیم تا از بهترین گزینه ها استفاده کنیم، بیان کرد: از همه‌ی مشورت‌ها برای این کار استفاده و بررسی می‌کنیم اما این موضوع از اختیارات دولت است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه